PMK
Po wydokowaniu Podlasia, do suchego doku SD I trafił statek do przewozu drewna – Point Lisas Pearl. Stocznia Nauta wykona na jednostce remont dokowo-konserwacyjny.
Statek został wybudowany w 1984 r. w japońskiej stoczni Sanoyas Shipbuilding Corporation, ma 187,5 m długości i ponad 29 m szerokości. Elementem charakterystycznym statków do przewozu drewna są duże luki i odpowiednio zaprojektowane ładownie oraz wzmocniony pokład górny, który pozwala przewozić ładunki również na pokładzie.
Remont prowadzony jest na zlecenie firmy SMT Ship Management & Transport Limited, która jest częścią grupy SMT Shipping. Stocznia Nauta miała już okazję współpracować z SMT – we wrześniu ubiegłego roku Nauta wykonała remont klasowy masowca Bahamas Pearl. Flota armatora składa się z 37 statków, głównie masowców, statków samowyładowczych i cementowców Ciekawostką jest fakt, iż w październiku 2015 r. do floty armatora dołączył masowiec o nazwie Poland Pearl.
Stocznia Nauta, należąca do grupy MARS Shipyards & Offshore, łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami. Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy, a także wyposażają statki obsługujące sektor offshore. Zwiększony potencjał dokowy i produkcyjny pozwala Naucie nawet największe jednostki wpływające na Bałtyk.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich