mk
Kilka dni temu dryfowała po Morzu Północnym zerwana z holu, dziś już przy kei w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Platforma Safe Bristolia w sobotę rano dotarła do Gdańska. To już drugi remont półzanurzalnej platformy hotelowej w gdańskiej stoczni.
4 stycznia Safe Bristolia w czasie podróży do Gdańska zerwała się z holu i kilkadziesiąt godzin dryfowała po Morzu Północnym. Do wypadku doszło z powodu wysokich fal. Platforma była holowana z Wielkiej Brytanii przez jednostkę Sea Lynx. Na jej pokładzie znajdowały się 33 osoby, nikomu nic się nie stało. W sobotę 16 stycznia – w asyście holowników – już bez żadnych problemów przybiła, ok. godziny 11.00 do stoczniowego nabrzeża Ostrawica IV.
Modernizacja jednostki w Remontowej ma potrwać około 3 miesiące. W Gdańsku przejdzie remont pozwalający na potwierdzenie klasy. Jednym z głównych zadań modernizacyjnych będzie szeroki zakres prac konserwacyjno-malarskich.
- Harmonogram naszych prac i zadań zostanie zweryfikowany w pierwszych dniach postoju platformy w stoczni, po szczegółowych oględzinach, które będą możliwe po wydokowaniu na "Rem-Lifcie". Dokowanie planujemy przeprowadzić w najbliższy weekend. Dopiero wówczas będę mógł coś więcej i konkretniej powiedzieć o zakresie remontu "Safe Bristoli". Zgodnie z kontraktem mamy ok. 90 dni na zakończenie remontu – powiedział nam kierujący remontem platformy Lucjan Falkiewicz.
Kontrakt na remont Safe Bristolii jest trzynastym dotyczącym remontu lub przebudowy platform różnego typu w Remontowej SA. - Ten pierwszy miał miejsce w 2000 roku, kiedy 21 sierpnia na remont do Gdańska trafiła amerykańska platforma wiertnicza "Glomar Arctic IV". To wówczas była nieomal sensacja, bo to był pierwszy tego typu kontrakt w stoczni z środkowej części Europy. Tak wchodziliśmy do grupy stoczni świadczących usługi z najwyższej na świecie półki w branży offshore. W 2010 roku prowadziliśmy w stoczni prace na czterech jednocześnie platformach! A teraz mamy przy naszych nabrzeżach dwie platformy. Przebudowywaną na rafinerię FPF1 – projekt ten jest już praktycznie na ukończeniu – i "Safe Bristolię", która trafiła do nas po raz drugi, bo była już w Gdańsku remontowana na przełomie lat 2010/11 - skomentował rzecznik Stoczni Remontowa Janusz Woźniak.
Safe Bristolia to półzanurzalna platforma hotelowa, która jest mocowana do dna morskiego za pomocą ośmiu kotwic. Została zbudowana w 1983 roku w Singapurze. Na platformie przewidziano miejsce dla 583 osób. Obiekt należy do firmy Prosafe, czołowego operatora jednostek socjalnych na świecie. Siedziba główna Prosafe mieści się w Larnace na Cyprze.
Safe Bristolia w liczbach:
budowa, konwersje - 1983, 2006, 2007/2008
projekt - Sedco 600
długość -75 m
belka - 52 m
szerokość -12,40 m
max liczba łóżek - 583
powierzchnia pokładu - 400 m2
warsztat -340 m2
wytwarzanie energii - 6 240 kW (4 agregaty prądotwórcze diesel)
produkcja świeżej wody - 210 ton/ dobę
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich
Amerykanie zwodowali swój pierwszy statek instalacyjny
BBC: firmy z Chorwacji i Włoch pomagają rosyjskiemu przemysłowi zbrojeniowemu omijać sankcje