pc
Atair już na wodzie To pierwszy niemiecki statek badawczy napędzany paliwem LNG. Wodowanie odbyło się 28 lutego w Kilonii w stoczni German Naval Yards Kiel, gdzie, na zamówienie niemieckiej stoczni Fassmer, powstały kadłub i nadbudówka oraz zamontowano część wyposażenia statku. Jednostka będzie przeznaczona do wyszukiwania wraków i wykonywania podwodnych pomiarów.
– Budowa statku jest bardzo skomplikowana, a duża część prac wykończeniowych jeszcze przed nami. Holowanie statku do stoczni Fassmer planujemy na połowę marca – powiedział Harald Fassmer, dyrektor zarządzający stoczni Fassmer.
Armatorem jednostki jest Bundesamt für Seeschifffahrt und Hydrographie (BSH), Federalna Agencja Morska i Hydrograficzna. Silniki dla nowego niemieckiego statku napędzanego LNG dostarczyła Wärtsilä. Umowa w tej sprawie podpisana została w czerwcu 2017 r.
Wärtsilä dostarczyła również systemy oczyszczania spalin oparte na technologii selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz system LNGPac do pełnego przenoszenia paliwa (technologia SCR ma zastosowanie, gdy silniki napędzane są konwencjonalnym olejem napędowym, jeśli statek wyczerpie zasoby LNG).
Pełny zakres dostaw od Wärtsili dla Atair to dwa 6-cylindrowe silniki dwupaliwowe Wärtsilä 20DF, zdolne do pracy na LNG lub na konwencjonalnych paliwach ciekłych, jeden silnik 6-cylindrowy Wärtsilä 20, 2 układy oczyszczania spalin i Wärtsilä LNGPac.
Silniki, które dostarczył koncern, są klasyfikowane na poziomie Tier III, niezależnie od sposobu zasilania, i podwójnie elastyczne, aby zminimalizować hałas. Ta specjalna technika pozwala statkowi na spełnienie normy „Silent R” w klasyfikacji DNV GL, co pozwala na użycie sprzętu sonarowego bez zakłóceń powodowanych przez emitowany pod wodą hałas silnika.
75-metrowy statek Atair zastąpi swojego 30-letniego imiennika. Jednostka zostanie oddana do eksploatacji na początku 2020 r.
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi
Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu