sons/offshore-energy
Malezyjski gigant energetyczny Petronas poinformował w czwartek, że niedawno zakończył swoją dziewiczą dostawę skroplonego gazu ziemnego do Yangon w Birmie
Firma dostarczyła dwa ładunki LNG w maju i czerwcu, w ramach głównej umowy sprzedaży i zakupu między jednostką Petronas LNG a CNTIC VPower, która została podpisana na początku tego roku.
Ładunki wysłane z kompleksu Petronas LNG w Bintulu zostały sprzedane na zasadzie Free-On-Board (FOB), ich łączna objętość wynosi 190 000 metrów sześciennych.
Pierwszy ładunek załadowano na pokład niedawno dostarczonego, nowowybudowanego statku CNTIC VPower Global.
Gazowiec LNG o powierzchni 28 000 metrów sześciennych obsługuje wspólne przedsięwzięcie, składające się z VPower Group z Hongkongu i China National Technical Import & Export Corporation.
Obie firmy rozwijają elektrownie LNG w Birmie, a nowy przewoźnik będzie służył jako statek wahadłowy dla tych placówek.
Petronas powiedział, że przyznał warunkową akceptację statkowi małej skali, pozwalając, aby pierwszy zbiornik składający się z dwóch cylindrycznych sekcji zacumował w swoim terminalu w Bintulu.
Malezyjska firma zapewniła również usługi związane z chłodzeniem gazowca.
Drugi ładunek, który Petronas dostarczył Birmie, został załadowany 3 czerwca na pokładzie Golara Kelvina o pojemności 162 000 m3 LNG.
„Dwa ładunki LNG, które zostały pomyślnie dostarczone do CNTIC VPower, oznaczają nową erę wzrostu zapotrzebowania na LNG w regionie Azji Południowo-Wschodniej” - powiedział Abdul Aziz Othman, dyrektor generalny Petronas LNG.
„Ponieważ Birma jako jeden z ostatnich krajów wprowadził LNG jako formę czystszej energii, Petronas oczekuje, że będzie jego długoterminowym partnerem i dostawcą” - dodał.
Petronas dodał, że współpracuje z CNTIC VPower przy kolejnych dostawach LNG do kraju.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza