PMK
Olbrzymia platforma Johan Sverdrup o wadze 28,1 tys. ton opuściła koreańską stocznię Samsung Heavy Industries na pokładzie Boskalis Vanguard – największego na świecie ciężarowca.
Platforma jest w pełni wyposażona i przeszła szereg testów. Teraz trafi na norweskie złoże offshore Johan Sverdrup, gdzie będzie przetwarzać ropę i gaz.
Rozpoczynający się latem 2018 roku proces podłączania instalacji centrum produkcyjnego pola stanowi ostatnią i kluczową fazę przed rozpoczęciem produkcji przez złoże, planowanym na koniec 2019 roku.
- Zakres prac jest bardzo szeroki, bo w szczytowym momencie projekt będzie zatrudniał na morzu ok. 650 osób na każdej z trzech zmian, co oznacza prawie 2 tys. pracowników. To najbardziej złożony projekt zagospodarowania w historii firmy Statoil jako operatora na Norweskim Szelfie Kontynentalnym (NCS) - powiedział Kjetel Digre, szef projektu Johan Sverdrup.
Pole wydobywcze Johan Sverdrup położone jest na Morzu Północnym, w odległości około 140 kilometrów na zachód od Stavanger. W pierwszym etapie pole ma być eksploatowane przy użyciu czterech platform, ale w planach jest też zbudowanie piątej platformy. Według wstępnych szacunków możliwości produkcyjne pola wynoszą około 550-650 tys. baryłek dziennie, co odpowiada 40% łącznego wydobycia ropy na Norweskim Szelfie Kontynentalnym.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"