W chorwackiej stoczni Brodosplit odbyła się uroczystość cięcia blach dla budowę pionierskiego statku, który ma rozpocząć "nowy, ekscytujący rozdział w eksploracji obszarów polarnych".
W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele Quark Expeditions, lidera wśród organizatorów wypraw polarnych od trzech dekad. Wśrod nich był także Andrew White, prezes firmy. Jak powiedział: "Stworzyliśmy statek niezrównany w swojej klasie, nie tylko dzięki współpracy z liderami branży, takimi jak Brodosplit czy biuro projektowe LMG Marin, ale także dzięki licznym konsultacjom z naszymi polarnymi ekspertami i liderami wypraw polarnych, którzy wiedzą lepiej niż ktokolwiek inny, czego oczekują goście od tego typu ekspedycji."
Statek o długości 128 m, szerokości 21,5 metra i tonażu pojemnościowym brutto 13 500, pomieści do 200 pasażerów w przestronnych kabinach. Jak zapewnia White: "Ten projekt to coś więcej niż statek. Będzie to bezkonkurencyjna baza operacyjna dla polarnych przygód. Nasi goście podróżując z Quark dostaną gwarancję doświadczenia prawdziwej polarnej wyprawy, przesuniemy kolejne granice, pokażemy więcej niż mają do zaoferowania standardowe wycieczki, oddamy ich w ręce najbardziej doświadczonego zespołu a to wszystko na statku o wyjątkowym komforcie".
Nowa jednostka będzie wyposażona w zamknięty hangar Zodiac, dwa pokłady dla śmigłowców, które mogą być używane jednocześnie i szereg najnowocześniejszych rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa. Dzięki temu, Quark Expeditions dostarczy nie tylko fascynujących doznań przy okrywaniu nowych lądów ale zapewni też maksymalny komfort i bezpieczeństwo.
Goście będą mieli do dyspozycji jedenaście rodzajów różnie zaaranżowanych kabin, nowoczesnych salonów spa i fitness, a także restauracji zarówno pod pokładem, jak i na pokładzie jednostki.
Liczne innowacje statku zminimalizują jego negatywny wpływ na środowisko w stopniu dotąd nieosiągalnym dla statku o porównywalnej wielkości. Wpłynie na to m.in. zaawansowany system uzdatniania wody, nowoczesny system gospodarki odpadami, najnowocześniejszy systemu odzysku ciepła, który odzyskuje nadmiar energii z powrotem na statek i wykorzystanie całkowicie nadających się do recyklingu materiałów do jego budowy.
Technologia dynamicznego pozycjonowania będzie również oznaczać brak potrzeby kotwiczenia - unikanie uszkodzeń wrażliwych ekosystemów dna morskiego.
Bilety na pokład nowego statku wejdą do sprzedaży już wiosną 2019 r. Pierwszy polarny rejs odbędzie się natomiast na przełomie 2020 i 2021 roku.