PMK
Niemiecka spółka żeglugowa GEFO zamówiła sześć chemikaliowców w jednym z chińskich zakładów.
Chodzi o sześć statków o nośności 3,6 tys. dwt zamówionych w zakładzie AVIC Dingheng. GEFO podpisało ze stocznią list intencyjny w sprawie budowy tych jednostek w lipcu tego roku.
Jednostki mają zostać dostarczone w 2020 i 2021 roku. Będą cechowały się prędkością 13 węzłów, długością 100 metrów i szerokością 14 metrów. Nie ujawniono kwoty transakcji.
To już kolejne zamówienie na tankowce w tym roku. Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zdobyła kontrakty na 7 jednostek na kwotę 800 mln dolarów.
Pierwsza zamówienie dotyczyło budowy trzech tankowców VLCC dla nieujawnionego klienta. Każda z jednostek będzie miała nośność 300 tys. dwt i zostanie dostarczona w pierwszej połowie 2020 roku. Oprócz jeden z europejskich armatorów zamówił kolejne dwa VLCC o wartości 170 mln dolarów. Każdy ze statków będzie miał 336 metry długości i 60 metrów szerokości.
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu