Na początku października Komenda Portu Wojennego w Gdyni wybrała Nautę jako wykonawcę remontu małego okrętu rakietowego – ORP Piorun. W poniedziałek, 19 października jednostka przypłynęła do stoczni.
ORP Piorun wymaga naprawy głównej i dokowej. W ramach kontraktu stocznia Nauta wykona m.in. naprawę silników głównych oraz przegląd systemów bojowych. Zamawiający wybrał ofertę stoczni Nauta, która była najbardziej korzystna zarówno pod względem finansowym, jak i warunków gwarancyjnych.
ORP Piorun jest małym okrętem rakietowym typu Orkan. Do jego głównych zadań należy wykonywanie uderzeń rakietowych na okręty nawodne i statki przeciwnika, zwalczanie środków napadu powietrznego, ochrona przeciwokrętowa i przeciwlotnicza, a także ochrona i patrolowanie szlaków komunikacyjnych.
Stocznia Nauta, należąca do grupy MARS Shipyards & Offshore, łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami. Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy, a także wyposażają statki obsługujące sektor offshore. Stocznia Remontowa Nauta od lat współpracuje z Marynarką Wojenną RP, realizując remonty i modernizacje okrętów różnego typu. Stocznia ma w swym portfolio remonty okrętów patrolowych, desantowych, hydrograficznych, badawczych, szkoleniowych czy podwodnych. W tym roku Nauta pozyskała osiem kontraktów od Marynarki Wojennej RP.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"