Największy chiński statek do przewozu gazu LNG, o długości aż 290 metrów, został zwodowany w stoczni Hudong-Zhonghua w Szanghaju, dokładnie 15 kwietnia br.
Jednostka będzie kursowała na linii z terminalu LNG w australijskim Queensland do Chin, przewożąc około 1,5 miliona ton skroplonego gazu rocznie. Tankowiec zacznie pływać w 2017 r.
Zamówiony w lipcu 2014 roku statek budowano w Chinach przez dwa lata, na zamówienie CNOOC (China National Offshore Oil Corporation). Na pokładzie jednostki znajdują się zbiorniki membranowe typu E-2 o szerokości 45 i głębokości 26 metrów. Dzięki temu za jednym zamachem tankowiec może zabrać 174 tys. m3 gazu.
Stocznia ma zamówienie na kolejne statki o tej samej pojemności. Warte ponad 1 mld dolarów tankowce będą nosiły nazwy: Pan America, Pan Europe oraz Pan Africa.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza