PMK
Costa Smeralda, najnowszy wycieczkowiec napędzany LNG we flocie włoskiego Costa Cruises, został ochrzczony 22 lutego we włoskiej Savonie.
Matką chrzestną statku została międzynarodowa celebrytka Penélope Cruz, która tradycyjnie rozbiła butelkę o dziób statku w obecności kapitana Costa Smeraldy, Paolo Beniniego.
Dostarczona w ubiegłym roku przez Meyer Turku jednostka, została opisana jako „inteligentne miasto w podróży”, w którym stosuje się zrównoważone technologie i koncepcje gospodarki.
Wraz z dostawą Costa Smeralda staje się czwartym nowym statkiem Carnival Corporation w 2019 roku i drugim statkiem napędzanym LNG.
Costa Smeralda jest pierwszym z dwóch nowych siostrzanych statków na Costa Cruises, które można zasilać LNG w porcie i na morzu. Drugi statek, Costa Toscana, jest obecnie w budowie w Meyer Turku i ma zostać dostarczony w 2021 r.
Statek ma mieć długość 337 metrów i szerokość 42 metrów. Będzie to pierwszy przypadek wykorzystania silników hybrydowych z udziałem paliwa LNG na wycieczkowcach. LNG będzie przechowywane na pokładzie i używane do generowania całej energii podczas rejsu. Silniki będą zasilane skroplonym gazem Caterpillar/MaK, który spełnia najostrzejsze regulacje środowiskowe. Projektanci położyli także duży nacisk na energetyczną efektywność jednostki.
Costa Smeralda wyposażona zostanie nie tylko w innowacyjne silniki, ale także m.in. w oświetlenie LED i system odzyskiwania ciepła, a kadłub pomalowany będzie specjalnymi farbami, które zmniejszają jego opór pod wodą.
Statek będzie obsługiwał linię wycieczkową Costa Cruises, własność Carnival Corporaton. Jednorazowo na pokład zabierze aż 6 600 turystów, dla których przygotowano 2,6 tys. kabin.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza