PMK
MSC Cruises i Chantiers de l'Atlantique zaprezentowały potencjalnie przełomowy projekt opracowania ogniwa paliwowego napędzanego LNG na pokładzie statku wycieczkowego, który mógłby jeszcze bardziej pomóc w zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych ze statków napędzanych skroplonym gazem ziemnym.
Technologia znana pod nazwą Solid Oxide Fuel Cell byłaby nowością w sektorze rejsów wycieczkowych. Ogniwo paliwowe LNG będzie działać w wyższej temperaturze (około 750 stopni C) i jest bardziej wydajne przy dużej mocy.
Według MSC Cruises technologia SOFC może podnieść sprawność elektryczną nawet o 60 procent, ponieważ wytwarzane ciepło może być samodzielnie zużywane na pokładzie. Pomaga to zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o około 30 procent w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem LNG. Ta technologia ma tę zaletę, że jest kompatybilna z innymi rodzajami paliw, takimi jak metan, metanol, amoniak i wodór.
Projekt R&D o nazwie PACBOAT został ogłoszony podczas ceremonii cięcia stali dla wycieczkowca MSC Europa, pierwszego z pięciu nowych statków z napędem LNG budowanych dla MSC Cruises. Ceremonia zbiegła się w czasie z dostarczeniem przez Chantiers de l'Atlantique MSC Grandiosa, jednego z najbardziej zaawansowanych statków wycieczkowych na świecie, wyposażonego w hybrydowy skruber i system selektywnej redukcji katalitycznej, który pomaga zredukować emisje tlenku azotu o 80 procent.
- Koncentrujemy się na badaniach i przyspieszeniu rozwoju zaawansowanych rozwiązań nowej generacji i innych technologii - większej liczby paliw alternatywnych, dostępności zasilania z lądu, akumulatorów, ogniw paliwowych. Wszystko to podczas modernizacji naszej istniejącej floty, przy użyciu najnowszych i najlepszych dostępnych technologii w celu ciągłego doskonalenia naszej wydajności środowiskowej - powiedział Pierfrancesco Vago, prezes MSC Cruises.
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi
Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu