• <
nauta_2024

Masowce PŻM przechodzą konwersję uszczelnień olejowych (foto, wideo)

pc

30.03.2018 03:28 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Masowce PŻM przechodzą konwersję uszczelnień olejowych (foto, wideo)

Partnerzy portalu

Masowce PŻM przechodzą konwersję uszczelnień olejowych (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

W Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni trwa remont klasowy dwóch masowców Polskiej Żeglugi Morskiej. Obecnie prace trwają na statkach Karpaty i Sudety. Przechodzą one m.in. konwersję uszczelnień olejowych.

– Podczas tego remontu klasowego pracownicy Bota Technik wykonali przegląd maszynki sterowej, łożyska pośredniego firmy KEMEL, a także wymianę uszczelnień poprzez wulkanizację wału śrubowego. Co najważniejsze, dokonaliśmy też konwersji konwencjonalnego uszczelnienia olejowego na typ AX, czyli air seal – wylicza Beniamin Pawelczyk z Działu Serwisu Bota Technik.

To jedno z najbardziej popularnych rozwiązań stosowanych przez armatorów na całym świecie.

– Air seal jest to system powietrzny charakteryzujący się barierą powietrzną, która izoluje olej z pochwy wału od wody morskiej, umożliwiając zastosowanie oleju mineralnego, jak było to robione dotychczas. To bardzo proste i niezawodne rozwiązanie, co przekłada się na dużą ilość zamówień i przeróbki takie jak na statku Karpaty – tłumaczy Jacek Rossochacki z firmy KEMEL.

Jak poinformował Pawelczyk, prace wykonuje zespół wykwalifikowanych techników Bota Technik, przeszkolonych w firmie KEMEL.

– Tego typu rozwiązanie pozwala zaoszczędzić klientowi czas i pieniądze, ponieważ przebiega sprawnie i bez pomocy zewnętrznych firm. Takich konwersji wykonywaliśmy już dziesiątki dla armatorów światowych. To jest pierwsza przeróbka dla polskiego armatora – mówi Pawelczyk.

Podkreślił, że Bota Technik od lat współpracuje z PŻM. Dostarcza części i serwis do urządzeń napędowych, takich jak: stery strumieniowe, śruby nastawne elementu linii wałów, np. łożyska pośrednie, łożyska wału śrubowego, uszczelnienia wału śrubowego.

Masowce jak nowe

Oprócz wspomnianej konwersji, na masowcach Karpaty i Sudety wykonywane są prace rurarskie, maszynowe, konserwacyjno-malarskie oraz stalowe. Jednostki wyposażone zostaną także w nowatorski system uzdatniania wód balastowych.

Masowce PŻM z serii Karpaty mają 228,99 m długości, 32,26 m szerokości, 52,19 m wysokości całkowitej (od stępki do topu) oraz 14,42 m zanurzenia. Jednorazowo mogą przewieźć 82 000 t ładunku.

Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z większych w Europie. Przedsiębiorstwo ma obecnie 54 statki, w tym masowce, siarkowiec oraz promy. Podstawowym sektorem działalności PŻM jest przewóz ładunków masowych.

Bota Technik natomiast zajmuje się m.in. serwisem układów napędowych, automatyki okrętowej oraz sprzedażą urządzeń autoryzowanych partnerów. Firma łączy doświadczenie z pasją i wiedzą. Dzięki temu umiejętności jej pracowników doceniają armatorzy z kraju i zagranicy. Spółka stosuje standardy międzynarodowych producentów napędów okrętowych, a każde zamówienie traktuje indywidualnie, terminowo dostarczając rozwiązania najwyższej jakości.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.