PMK
MAN Energy Solutions podpisał kontrakt na konwersję kontenerowca o ładowności 15 tys. TEU na silnik dual-fuel, częściowo zasilany LNG.
Modernizację przejdzie megakontenerowiec MV Sajir należący do armatora Hapag-Lloyd, który pływa na trasie z Azji do Europy przez Kanał Sueski. Pilotażowy projekt zakłada konwersję silnika MAN B&W 9S90ME-C na napęd dual-fuel MAN B&W ME-GI. Oznacza to, że jednostka będzie mogła tankować LNG oprócz ciężkiego paliwa morskiego. Modernizacja odbędzie się chińskiej stoczni Hudong/HRD.
- Obserwujemy duże zainteresowanie tym projektem ze strony całej branży - powiedział Wayne Jones OBE, dyrektor ds. sprzedaży i członek zarządu MAN Energy Solutions. - Jest to znakomita okazja do przekształcenia megakontenerowca na LNG, a potencjalne korzyści dla rynku są ogromne. Dzięki temu ponownie znajdujemy się w czołówce technologii dzięki naszej zdolności do przeprowadzania konwersji LNG dla silników czterosuwowych i dwusuwowych – dodał.
Wykorzystanie LNG w branży morskiej może zmniejszyć emisję CO2 o 15 do 20 procent, a dwutlenku siarki i cząstek stałych o ponad 90 procent.
- Przekształcając MV Sajir, będziemy pierwszą firmą, która zmodernizuje statek kontenerowy tej wielkości do napędu LNG - powiedział Richard von Berlepsch, dyrektor zarządzający w Hapag-Lloyd.
Pilotażowa modernizacja odbędzie się w przyszłym roku. Pięcioletni statek spędzi 90 dni w doku.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek