PMK
Stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) z Korei Południowej zakończyła budowę pierwszych jednostek napędzanych LNG przy użyciu własnego zaplecza technologicznego.
Para tankowców o nośności 113 tys. dwt została dostarczona azjatyckiemu armatorowi na początku tego roku. Statki niedawno odbyły pierwsze bunkrowanie paliwa LNG w holenderskim porcie Rotterdam. To pierwsze takie jednostki wybudowane w całości w zakładzie SHI.
Jedną z głównych cech dwóch tankowców jest to, że są one wyposażone w „S-Fugas”, system zasilania LNG opracowany przez SHI. Jak wyjaśnił stocznia, system może wyeliminować emisję SOx o 99%, NOx o 85% i CO2 o 25%.
Dodatkową funkcją jest oprogramowanie Intelliman, zintegrowane rozwiązanie inteligentnego statku, które pomaga jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo operacyjne dzięki funkcji monitorowania w czasie rzeczywistym.
Własna technologia napędu LNG SHI pomogła jej w tym roku zabezpieczyć zamówienia na dziesięć statków napędzanych tym surowcem. Według Yong-Lae Shim, wiceprezesa Ship & Offshore Research Institute w SHI, stocznia ustawiła pełną linię produktów z użyciem technologii LNG.
- SHI będzie kontynuować prace nad jeszcze lepszą jakością i mniejszymi kosztami, wykorzystując lokalnych dostawców materiałów i sprzętu oraz zwiększając wydajność pracy - powiedział Shim.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek