• <
nauta_2024

Konsorcjum stoczni MARS zawalczy o kontrakt na budowę holowników dla Marynarki Wojennej

12.03.2015 10:10 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Konsorcjum stoczni MARS zawalczy o kontrakt na budowę holowników dla Marynarki Wojennej

Partnerzy portalu

6 marca konsorcjum Stoczni Remontowej Nauta i Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, należących do grupy MARS Shipyards & Offshore, złożyło wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Inspektoratu Uzbrojenia na budowę jednostek zabezpieczenia technicznego i prowadzenia działań ratowniczych na morzu pk. „Holownik”.

W ramach zamówienia powstanie 6 holowników przeznaczonych do zabezpieczenia technicznego okrętów  na morzu i w portach, przewozu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody torped a także niektórych działań ratowniczych.   

Przygotowując się do złożenia wniosku, przeanalizowaliśmy wszystkie wymagania Inspektoratu Uzbrojenia odnośnie do doświadczenia i możliwości technicznych. Zdecydowaliśmy się stworzyć konsorcjum, aby jak najlepiej spełnić wymagania Inspektoratu Uzbrojenia. Udział obu stoczni w konsorcjum pozwoli uzyskać efekt synergii w związku z wykorzystaniem technologii wspólnego przeznaczenia, a także pozwoli na współpracę między zakładami z Pomorza Zachodniego i Gdańskiego – mówi Piotr Słupski, prezes zarządu MS TFI.

Największe doświadczenie we współpracy z Marynarką Wojenną ma stocznia Nauta. Jednak bardzo istotny jest także udział w konsorcjum szczecińskiej MSR Gryfii, która w ubiegłym roku zakończyła budowę dwóch prototypowych lodołamaczy. Te wielofunkcyjne jednostki wyposażone zostały z rozwiązania i systemy, które mogą mieć zastosowanie także na jednostkach specjalnych.

Od września 2013 r. grupa MARS Shipyards & Offshore uczestniczyła w dialogach technicznych, poprzez które Inspektorat Uzbrojenia weryfikował możliwości techniczne oferentów i precyzował warunki przetargowe. Liczymy na to, iż udział stoczni MARS, będących częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej, w programie modernizacji Marynarki Wojennej pozwoli włączyć polski przemysł do łańcuch dostaw dla MON, a tym samym przyczyni się do powstania nowych miejsc pracy i rozwoju gospodarki, zwłaszcza w obszarze nowoczesnych technologii – dodaje Piotr Słupski.

Nauta oraz MSR Gryfia mają wieloletnie doświadczenie w remontach oraz budowie jednostek na potrzeby marynarki wojennej. Tylko w ostatnich latach stocznia wyremontowała ponad 50 okrętów polskiej Marynarki Wojennej. Nauta zrealizowała także kontrakty na zamówienie zagranicznych armii – w 2012 r. zakończony został remont norweskiego okrętu patrolowego NoCgV Barentshav. Z kolei MSR Gryfia ma w swoim portfolio m.in. budowę serii ośmiu jednostek dla Norweskiej Straży Przybrzeżnej, zaprojektowanych specjalnie do ochrony wód przybrzeżnych.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.