ew
Spółka Baltic Trade and Invest zawarła kontrakt z firmą doradczą Ambiens na opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko morskiej farmy wiatrowej Baltic II o mocy 350 MW. Miałaby być ona zlokalizowana ok. 30 mil morskich od wybrzeża, na wysokości Ustki.
W lutym, prezes Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej Janusz Gajowiecki powiedział nam, że oczekuje iż już w 2022-2023 z polskich farm wiatrowych popłynie pierwsza zielona energia. Rzeczywiście, Polenergia czyli spółka kontrolowana przez Kulczyk Investments jest już na bardzo zaawansowanym etapie w przygotowaniach do budowy tego typu farm. Pierwszy prąd z Morskiej Farmy Wiatrowej Polenergia Bałtyk III ma popłynąć rzeczywiście już w 2022 roku.
Kolejną znaną inwestycją w tej dziedzinie jest Baltic II. Jak poinformowała w swoim komunikacie firma Ambiens: "Rozpoczęliśmy współpracę z Baltic Trade and Invest Sp. z o.o. przy projekcie morskiej farmy wiatrowej FEW Baltic II o mocy 350MW zlokalizowanej w odległości ok. 30Mm od wybrzeża na wysokości Ustki, na północnym stoku Ławicy Słupskiej. Po przeprowadzeniu kompleksowych badań środowiskowych, Baltic Trade and Invest zawarł kontrakt z Ambiens na opracowanie Raportu o oddziaływaniu morskiej farmy wiatrowej na środowisko. Celem naszym jest uzyskanie decyzji środowiskowej dla morskiej farmy wiatrowej FEW Baltic II zgodnie z wieloletnią misją Ambiens, którą jest wspieranie niskoemisyjnych projektów energetycznych poprzez aktywne uczestnictwo w dialogu pomiędzy inwestorami, administracją a lokalnymi społecznościami i środowiskami ekologicznymi."
Baltic Trade and Invest jest spółką należącą do niemieckich inwestorów, kierowaną przez Bernda von Wiedinga.
W marcu, PKN Orlen poinformował że rozpoczął postępowanie przetargowe na zakup wstępnej koncepcji technicznej, która określi możliwości przygotowania i realizacji projektu.
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi
Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu