PMK
Państwowa spółka Qatar Petroleum zawarła umowy dotyczące budowy statków z wielką trójką południowokoreańskich stoczni na budowę do 100 gazowców LNG o wartości ponad 19 miliardów USD.
Umowa jest uważana za największy program budowy statków LNG w historii. Zgodnie z ustaleniami Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), Hyundai Heavy Industries (HHI) i Samsung Heavy Industries (SHI) zarezerwują większość mocy produkcyjnych w segmencie LNG dla Qatar Petroleum do 2027 roku.
Umowa obejmuje budowę do 100 statków. Ma to odpowiadać około 60% globalnej zdolności przemysłu stoczniowego do budowy LNG do 2027 roku - wyjaśnia Qatar Petroleum.
Statki będą wspierać duże projekty Qatar Petroleum na polu północnym, położonym u północno-wschodniego wybrzeża Kataru oraz w Stanach Zjednoczonych.
- Podpisanie dzisiejszych umów z trzema cenionymi koreańskimi firmami odzwierciedla nasze zaangażowanie w projekty ekspansji North Field, nawet w tych niezwykłych czasach – powiedział Saad Sherida Al-Kaabi, minister stanu ds. energetyki w Katarze.
- Jak już wcześniej powiedziałem, idziemy pełną parą naprzód dzięki projektom ekspansji North Field, aby zwiększyć moce produkcyjne LNG w Katarze z 77 milionów obecnie do 126 milionów ton rocznie do 2027 roku. Dzięki temu zapewnimy niezawodne dostawy dodatkowej czystej energii do świata w czas, kiedy najbardziej potrzebne są inwestycje spełniające te wymagania. Umowy te zapewnią naszą zdolność do spełnienia przyszłych wymagań floty LNG, wesprą naszą rosnącą zdolność produkcyjną LNG i długoterminowe wymagania dotyczące wymiany floty.
- Po zawarciu tych kamieni milowych mamy wszystko, aby rozpocząć największy w historii program budowy statków LNG. Zapewniliśmy około 60% globalnej zdolności przemysłu stoczniowego LNG do 2027 roku, aby zaspokoić potrzeby naszej floty przewoźników LNG w ciągu najbliższych 7-8 lat – dodał Al-Kaabi.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek