PMK
Japońskie firmy Mitsui O.S.K. Lines i Oshima Shipbuilding otrzymały wstępną zgodę od ClassNK na zaprojektowanie systemu z twardym żaglem.
System przekształca energię wiatru w siłę napędową za pomocą teleskopowego twardego żagla i jest podstawową technologią Projektu Wind Challenger. Wraz z innymi organizacjami, MOL i Oshima Shipbuilding odegrały centralną rolę w badaniach i rozwoju projektu Wind Challenger, którego celem jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wykorzystanie energii wiatru. Firmy zakończyły wstępny projektu konstrukcji żagla i elementów sterujących.
MOL i Oshima Shipbuilding będą nadal dążyć do wdrożenia projektu Wind Challenger i budowy nowego statku wyposażonego w twardy żagiel. Ograniczyłoby to emisję gazów cieplarnianych ze statku o około 5% podczas podróży Japonia-Australia i około 8% podczas podróży Japonia-Ameryka Północna.
Dzięki temu projektowi MOL i Oshima Shipbuilding dokonają jednego z technologicznych wyborów dotyczących redukcji emisji gazów cieplarnianych, aby przyczynić się do ochrony środowiska.
Projekt Wind Challenger rozpoczął się w 2009 roku, od wspólnego projektu badawczego przemysłowo-akademickiego prowadzonego przez Uniwersytet Tokijski.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"