• <
nauta_2024

Gibdock zakończył konwersję LNG promu dla Balearii

PMK

12.05.2019 18:33 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Gibdock zakończył konwersję LNG promu dla Balearii

Partnerzy portalu

Gibdock zakończył konwersję LNG promu dla Balearii - GospodarkaMorska.pl

Stocznia Gibdock z Gibraltaru zakończyła konwersję promu Napoles należącego do Balearii. Od teraz jednostka może pływać na paliwie LNG.

Trzymiesięczny projekt przebudowy był jednym z największych projektów kiedykolwiek zrealizowanych przez stocznię, położoną po śródziemnomorskiej stronie Cieśniny Gibraltarskiej.

Napoles to jednostka o długości 186 m, która może pomieścić 1600 pasażerów i jest pierwszym z pięciu statków, które Balearia planuje przekształcić w na napęd dwupaliwowy, aby spełnić wymogi IMO 2020 dotyczące ograniczenia zawartości siarki.

Gibdock ma już umowę na przekształcenie drugiego statku, Sicilia, który ma dotrzeć do stoczni jeszcze w tym roku.

- Balearia to nasz wieloletni klient, dlatego dokonanie konwersji w naszej stoczni miało sens - powiedział Richard Beards, dyrektor zarządzający Gibdock. - Cieszymy się, że powierzono nam ten przełomowy projekt, który był pierwszym dla nas i dla Balearii. To doświadczenie zapewni, że konwersja Sicilia przebiega jeszcze sprawniej.

Gibdock twierdzi, że projekt wymagał znacznych modyfikacji pokładu 1 promu, aby pomieścić zbiornik paliwa LNG o wadze 200 ton i wymiarach 27 x 6 m. Kolejną kluczową częścią projektu była modyfikacja głównych silników MAN 9L 48/60-A, którą podjęli się inżynierowie z MAN Primeserv.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.