PMK
Stocznia Gibdock z Gibraltaru zakończyła konwersję promu Napoles należącego do Balearii. Od teraz jednostka może pływać na paliwie LNG.
Trzymiesięczny projekt przebudowy był jednym z największych projektów kiedykolwiek zrealizowanych przez stocznię, położoną po śródziemnomorskiej stronie Cieśniny Gibraltarskiej.
Napoles to jednostka o długości 186 m, która może pomieścić 1600 pasażerów i jest pierwszym z pięciu statków, które Balearia planuje przekształcić w na napęd dwupaliwowy, aby spełnić wymogi IMO 2020 dotyczące ograniczenia zawartości siarki.
Gibdock ma już umowę na przekształcenie drugiego statku, Sicilia, który ma dotrzeć do stoczni jeszcze w tym roku.
- Balearia to nasz wieloletni klient, dlatego dokonanie konwersji w naszej stoczni miało sens - powiedział Richard Beards, dyrektor zarządzający Gibdock. - Cieszymy się, że powierzono nam ten przełomowy projekt, który był pierwszym dla nas i dla Balearii. To doświadczenie zapewni, że konwersja Sicilia przebiega jeszcze sprawniej.
Gibdock twierdzi, że projekt wymagał znacznych modyfikacji pokładu 1 promu, aby pomieścić zbiornik paliwa LNG o wadze 200 ton i wymiarach 27 x 6 m. Kolejną kluczową częścią projektu była modyfikacja głównych silników MAN 9L 48/60-A, którą podjęli się inżynierowie z MAN Primeserv.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich