Ponad 30 przedstawicieli trójmiejskich biur projektowych dla przemysłu morskiego uczestniczyło w DNV GL Designers Forum, które odbyło się 22 maja. Była to już szósta edycja tego wydarzenia organizowana w Gdyni przez największe na świecie towarzystwo klasyfikacyjne.
- Celem Forum jest integracja środowiska projektantów w Trójmieście. Pragnęliśmy stworzyć platformę networkingową, miejsce wymiany doświadczeń oraz sprowokować dyskusję w szerszym gronie na temat naszej współpracy. Podobne wydarzenia organizujemy również w Norwegii - mówi Inacio Golebski, szef Maritime Classification Services z DNV GL.
W tym roku szczególnie ważny był kontekst Forum. Od jesieni 2013 roku i fuzji DNV z GL, ponad 100 osób pracowało nad stworzeniem spójnych przepisów klasyfikacji. Obecnie trwa etap konsultacji nowych wytycznych z przedstawicielami przemysłu morskiego. W trzecim kwartale tego roku nastąpić ma ich publikacja, natomiast wejście w życie planowane jest na rok 2016. Co ważne, DNV GL pracuje także nad optymalizacją programów przeznaczonych do projektowania – wywodzącego się z GL Poseidon, oraz pochodzącego z DNV Nauticus.
Tegoroczna edycja wydarzenia była również doskonałą okazją do przedstawienia nowego członka Forum – firmy MacGregor Poland Design Office. Biuro w Gdyni istnie już od 15 lat, opracowując rozwiązania przeładunkowe dla jednostek ro-ro, portów i terminali oraz sektora offshore. Obecnie firma zatrudnia 86 osób, w tym 36 projektantów . MacGregor jest częścią grupy Cargotec.
Program Forum uzupełniły prezentacje Mateusza Weryka z CTO na temat akustycznych aspektów oddziaływania jednostek pływających na faunę morską oraz przedstawicieli DNV GL, którzy przedstawili swoje doświadczenia z zakresu FMEA dla jednostek wyposażonych w systemy pozycjonowania dynamicznego.
DNV GL Designers Forum jest inicjatywą niezwykle ważną, nie tylko dlatego, że świetnie integruje środowisko projektantów. Wydarzenie pokazuje przede wszystkim, jak silnie rozwinięty jest przemysł morski w Trójmieście i jaki ma potencjał aby wciąż tworzyć przestrzeń dla rozwoju nowych firm. Bardzo liczymy na kolejne projekty inwestycyjne, zarówno z zakresu produkcji dla przemysłu morskiego, jak i właśnie nowych biur projektowych – komentuje Mikołaj Trunin, Project Manager ds. projektów produkcyjnych w Invest in Pomerania.
...
DNV GL to największe towarzystwo klasyfikacyjne statków i instalacji morskich oraz uznany doradca branży morskiej. Jednocześnie, towarzystwo jest czołowym światowym usługodawcą dla przemysłu wydobycia ropy i gazu oraz dostawcą oprogramowania służącego do zarządzania ryzykiem i poprawy wydajności urządzeń w przemyśle energetycznym, przetwórczym i morskim. DNV GL działa w około 300 miejscach w ponad 100 krajach. Przychody spółki wynoszą około 2,5 mld euro rocznie, są w całości inwestowane w badania i rozwój towarzystwa. Biuro DNV GL w Gdyni zatrudnia około 200 osób zajmujących się klasyfikacja jednostek morskich, doradztwem technicznym , certyfikacją, programowaniem oraz systemami IT.
Invest in Pomerania jest regionalną inicjatywą, która w oparciu o zasadę non-profit pomaga inwestorom zagranicznym realizować projekty inwestycyjne na Pomorzu. Inicjatywę tworzą Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, miasta: Gdańsk, Gdynia, Słupsk i Sopot, Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Słupska Specjalna Strefa Ekonomiczna, InvestGDA oraz Agencja Rozwoju Pomorza, która koordynuje działania inicjatywy. Invest in Pomerania oferuje szerokie wsparcie podczas procesu inwestycyjnego, a także kompleksową opiekę poinwestycyjną. Całość systemu opiera się na zasadzie One-Stop-Shop. Więcej informacji na www.investinpomerania.pl
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza