PMK
Pomimo globalnej pandemii koronawirusa, fińska stocznia Rauma Marine Construction rozpoczęła 6 kwietnia produkcję nowego promu MyStar dla armatora Tallink.
Nowy prom samochodowy i pasażerski o tonażu 50 000 GT będzie największym jak dotąd statkiem zbudowanym w fińskim zakładzie.
Zamówiony rok temu MyStar będzie wyposażony w dwupaliwowy silnik, który może wykorzystywać skroplony gaz ziemny (LNG). Certyfikowany elektryczny system napędowy statku pozwala na efektywne działanie statku we wszystkich okolicznościach przy prędkości do 27 węzłów.
- Z dumą rozpoczynamy budowę MyStar. Będzie to siódmy prom zbudowany dla Tallink w naszym zakładzie. Wspólnie rozwijamy coraz bardziej przyjazną dla środowiska żeglugę między Finlandią a Estonią - powiedział Jyrki Heinimaa, prezes i dyrektor generalny RMC.
Statek o wartości około 250 milionów EUR będzie miał 212 metrów długości. Będzie w stanie pomieścić około 3 000 pasażerów i członków załogi, a jego ładowność będzie wynosić 1900 metrów pasa dla ciężarówek i innych pojazdów.
Oczekuje się, że zostanie ukończony pod koniec 2021 roku. MyStar będzie pływać między Helsinkami w Finlandii a Tallinem w Estonii.
- Świat wokół nas zmienił się ostatnio nie do poznania, a wokół nas pojawiło się wiele nowych wyzwań. Również nasza grupa stoi w ich obliczu, ale ciężko pracujemy, aby poradzić sobie z obecną sytuacją i nadal koncentrujemy się na przyszłości - powiedział Paavo Nõgene, dyrektor generalny Tallink Grupp.
- A jednym z kluczowych przyszłych projektów, które rozpoczęły się jeszcze przed kryzysem, była budowa naszego nowego promu, MyStar - jednego z najbardziej ekologicznych statków na Morzu Bałtyckim. W tym trudnym okresie widzimy, bardziej niż kiedykolwiek, jak bardzo nasze gospodarki opierają się na niezawodnych, zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska statkach, a także, jak ważne trasy żeglugowe. Nasze zaangażowanie w budowę i eksploatację najbardziej innowacyjnych i najbardziej zrównoważonych statków na Morzu Bałtyckim jest jeszcze silniejsze - dodał.
Armator posiada 14 statków i obsługuje siedem tras promowych pod markami Tallink i Silja Line. W 2019 roku Tallink Grupp świadczył usługi dla 9,8 miliona podróżnych i przetransportował około 380 000 jednostek towarowych.
Stocznia Rauma powiedziała, że podjęła znaczne środki w celu utrzymania operacji i zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Pracownicy i partnerzy sieci są aktywnie informowani, więcej pracy odbywa się zdalnie, rozwijane są obszary robocze online, a personel jest wspierany w trudnej sytuacji. W produkcji nacisk kładziony jest na rozwijanie bezpiecznych sposobów pracy w ścisłej współpracy z partnerami sieciowymi.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek