PMK
Japońska stocznia Oshima Shipbuilding połączyła siły z towarzystwem kwalifikacyjnym DNV GL, by tworzyć projekty niskoemisyjnych masowców.
Owocem ich współpracy jest na razie projekt masowca Oshima Ultramax 2030 - statku z połowę niższym projektowym wskaźnikiem efektywności energetycznej EEDI.
Opracowany we współpracy z producentem silników Wärtsilä, projekt Ultramax charakteryzuje się wykorzystaniem paliwa LNG, zoptymalizowanym kształtem kadłuba i posiadaniem żagla do generowania dodatkowego napędu.
Ponadto firmy stwierdziły, że statek będzie generował bardzo mało emisji w porcie, dzięki zastosowaniu paneli słonecznych i baterii w czasie oczekiwania oraz operacji portowych.
Partnerzy zamierzają kontynuować strategiczną współpracę do 2030 roku, mając za cel osiągnięcie zerowej emisji wskazanej przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO). Firmy będą co roku przedstawiać wspólne projekty i zapraszać do współpracy nowych partnerów.
- By osiągnąć ambitne cele redukcji emisji gazów cieplarnianych, branża morska musi połączyć się w celu stworzenia nowych projektów opartych na nowoczesnych technologiach - powiedział Trond Hodne, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w DNV GL.
- Nasza współpraca pokazuje, jak wiele można osiągnąć dzięki takiemu podejściu. Projekt zmniejsza o połowę EEDI i ustanawia nowy standard dla niskoemisyjnych masowców - dodał Hodne.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek