PMK
Towarzystwo klasyfikacyjne ABS dało zielone światło fińskiemu projektantowi statków Deltamarin i francuskiej firmie inżynieryjnej GTT na opracowanie projektu masowca typu Newcastlemax o napędzie dual-fuel.
Trio współpracuje nad opracowaniem energooszczędnego masowca Newcastlemax zasilanego LNG, który ma spełniać obecne i przyszłe cele środowiskowe. Na jego pokładzie mają znaleźć się zbiorniki LNG membranowe typu GTT z paliwem LNG przechowywanym pod ciśnieniem atmosferycznym i zaprojektowane do klasy ABS.
Konstrukcja zbiornika ma na celu maksymalizację pojemności ładunkowej, przy czym dodatkowy zbiornik ma zerowy wpływ na dostępną przestrzeń ładunkową lub wymiary kadłuba statku.
- Taka konstrukcja pozwoliłaby właścicielom i operatorom wykorzystać potencjał LNG jako paliwa żeglugowego, aby pomóc osiągnąć cele w zakresie redukcji emisji bez konieczności kompromisu w zakresie ładunku - powiedział Patrick Janssens, wiceprezes ABS Global Gas Solutions.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"