PMK
29 marca w rumuńskim zakładzie Damen Shipyards Galati zwodowano drugi statek SOV (Service Operations Vessel) dla armatora Bibby Marine Service. To siostrzana jednostka do Bibby Wavemaster 1. Nowy statek ma zostać dostarczony w sierpniu 2019 r. i będzie pełnił funkcję walk-to-work, czyli zapewni zakwaterowanie i transfer dla techników i inżynierów pracujących głównie na morskich farmach wiatrowych.
Nowa klasa SOV 9020 została opracowana przez Damen w porozumieniu z branżą odnawialnych źródeł energii morskiej. Projekt jest całkowicie nową koncepcją, obejmującą system dynamicznego pozycjonowania, innowacyjną konstrukcję kadłuba, rewolucyjny układ wewnętrzny i szeroki zakres dodatkowych innowacji zaprojektowanych w celu zwiększenia wydajności i obniżenia kosztów.
Drugi statek różni się od Bibby Wavemaster 1 tylko kilkoma aspektami. Na życzenie czarterującego wprowadzono drobne zmiany do układu magazynowego i podwojono wielkość siłowni. Drugi "Wavemaster" jest też wyposażony w nieco skonfigurowany pomost dla transferu personelu i inny żuraw pokładowy, tym razem dostarczony przez SMST z Holandii.
- Pomost komunikacyjny (gangway) na pierwszym statku działa i ma się dobrze, ale technologia poszła do przodu, a my musimy za nią nadążyć. W nowym, zintegrowanym systemie pomostu dla transferu personelu nie jest potrzebna niezależna oddzielna wieża na windę. Jednak niewielka ilość zmian, które wprowadziliśmy, świadczy o tym, jak dobry był pierwszy projekt. Z Damen Shipyards pracuje nam się bardzo dobrze. Naszym celem jest zdobycie 25% rynku usług związanych z odnawialnymi źródłami energii. Mamy nadzieję, że w przyszłości wrócimy do Damen po więcej modeli 9020 RSV - powiedział Stephen Bolton, dyrektor zarządzający Bibby Marine Services.
Bibby WaveMaster 1 zwodowano w marcu 2017 roku. Statek znacznie poprawił komfort i bezpieczeństwo podczas pracy.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza