PMK
Członkowie stowarzyszenia na rzecz odbudowy przemysłu okrętowego uważają, że przemysł stoczniowy w Szczecinie powinien być odbudowany na bazie Szczecińskiego Parku Przemysłowego zamiast na bazie Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
Członkowie stowarzyszenia twierdzą, że Gryfia jest w zbyt złej kondycji finansowej, w przeciwieństwie do Szczecińskiego Parku Przemysłowego, który ma zdolności kredytowe.
- Nam zależy na tym, żeby nie popełnić tego błędu, żeby jako dominujący podmiot gospodarczy znowu wybrać stocznię remontową Gryfia. Ponieważ istnieje niebezpieczeństwo, że po prostu pewne długi mogą być spłacane z nie swojego majątku. Czyli majątku z ewentualnie wchłoniętego Szczecińskiego Parku Przemysłowego - mówił w Radiu Szczecin Andrzej Banaszek z Towarzystwa Okrętowców Polskich Korab.
Zwolennikiem tego pomysłu jest także profesor Henryk Babis z Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego.
- Reaktywacja przemysłu stoczniowego w Szczecinie daje choćby w mieście i województwie tzw. wtórne zatrudnienie. Czyli nie tylko zatrudnienie w przemyśle okrętowym, tylko w całym systemie gospodarczym i społecznym okolic - mówił Babis dla Radia Szczecin.
Ministerstwo Gospodarki Morskiej jest odmiennego zdania i uważa, że to właśnie Gryfia powinna dać szyld, pod którym odbudowana zostanie duża stocznia w Szczecinie. Na ostateczne decyzje przyjdzie jeszcze poczekać.
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii