PMK
Rosyjska Zvezda Shipbuilding Complex zwiększyła swój portfel zamówień w drugiej połowie 2018 rok o 42 procent. Obecnie stocznia ma zakontraktowane 37 statków i wciąż zdobywa nowe zlecenia.
Największym klientem Zvezdy jest Rosneft, który zamówił tam 26 jednostek, w tym 12 tankowców klasy Arc6 i Arc7, cztery statki wielozadaniowe klasy lodowej i 10 tankowców aframax.
Gazprom z kolei zamówił pięć jednostek do obsługi platform offshore. Sovcomflot za to złożył zamówienie na dwa tankowce aframax i trzy tankowce średniego zasięgu.
Utworzenie tego zakładu na Dalekim Wschodzie jest jednym z etapów wdrażania strategii rosyjskiego rządu na rzecz zwiększenia konkurencyjności Rosji, jej gospodarki i kapitału ludzkiego. Założenie kompleksu jest ściśle związane z priorytetowymi kierunkami rozwoju rosyjskiego przemysłu stoczniowego - zapewnienie efektywnego wykorzystania Północnej Drogi Morskiej i przekształcenie jej w krajowy korytarz tranzytowy.
Założony w Dalekowschodnim Centrum Budowy Okrętów i Naprawy Okrętów (FESRC) przez konsorcjum Rosneftegaz, Rosneft i Gazprombank, kompleks stoczniowy przewiduje budowę ciężkiego stanowiska do cumowania, suchego doku, stanowisk z pełnym cyklem produkcyjnym i stanowisk do budowy jednostek offshore.
Po zakończeniu Zvezda będzie produkować duże statki, platformy morskie, jednostki pływające klasy lodowej, specjalne jednostki pływające i inny sprzęt morski.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza