2 grudnia 2015r. CRIST podpisał z francuską stocznią CHANTIERS PIRIOU kontrakt na budowę statku logistycznego, tzw. Polar Logistic Vessel.
Polarny statek logistyczny będzie służył do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy francuską stacją polarną Dumont d’Urville (położoną na Antarktydzie), a tasmańskim portem Hobart. Transport będzie odbywał się w ładowni mieszczącej do 1 200 ton ładunku.
Z uwagi na przeznaczenie oraz funkcjonowanie w najtrudniejszych warunkach lodowych i pogodowych jednostka będzie posiadała wysoką klasę lodową, gwarantującą niezawodność i skuteczność pracy statku w obszarze jego pływania. Budowa takiej jednostki wymaga od Stoczni CRIST zastosowania specjalistycznych materiałów spawalniczych i technologii oraz wiąże się z koniecznością dostosowania się do wymagających procedur. Statek posłuży także jako patrolowiec marynarki wojennej w celu dozorowania pozaeuropejskich wód Republiki Francuskiej i zastąpi tym samym obecnie służący patrolowiec L\'Albatros oraz lodołamacz L\'Astrolabe.
PLV napędzany będzie czterema silnikami, których moc będzie przekazywana poprzez dwie linie wałów. Statek będzie miał możliwość obsługi dwóch helikopterów.
Jest to kolejny kontrakt Stoczni CRIST na budowę jednostki specjalistycznej, unikatowej i prototypowej.
INFORMACJE TECHNICZNE
Długość całkowita - 72 m
Szerokość - 16 m
Masa kadłuba - 1850 ton
Przewidywany czas realizacji kontraktu wynosi 12 miesięcy.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek