Cosco Holdings, chińska firma zarządzana przez państwo, ogłosiła pozbycie się 17 statków, których łączny tonaż wynosi 919,853 dwt.
W okresie od września do grudnia 2014 roku armator sprzedał na złom 4 kontenerowce oraz 13 masowców, za co do jego kieszeni trafiło 51,2 mln dolarów.
Odniesione straty zostaną skompensowane armatorowi przez rząd chiński z nawiązką. Przeznaczył on bowiem zadośćuczynienie za zniszczenie starych statków oraz zamówienie nowych jednostek oscylujące w granicach 224,8 mln dolarów.
Cosco podkreśla, że jest to część planu odnowienia floty, która ma na celu zwiększenie jej wydajności oraz przystosowanie jej do przepisów związanych z ochroną środowiska.
Zanieczyszczone paliwo przyczyną problemów Dali w Baltimore?
Niemal pół miliarda dolarów na modernizację sił morskich Peru przy współudziale stoczni z Korei Południowej
PSSE uruchomiła najbardziej zaawansowany technologicznie zestaw symulatorów spawania VR na świecie [RELACJA]
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"