pc
Nowe silniki okrętowe od zaraz. Zainteresowane ich produkcją są Zakłady Cegielskiego w Poznaniu. Ma ją ułatwić ustawa stoczniowa, zakładająca, że w polskich stoczniach będą powstawały statki. A dla nich takie urządzenia są niezbędne.
Jak powiedział dla Radia Szczecin Wojciech Więcławek, prezes Zakładów Cegielskiego w Poznaniu, Cegielski to jedyna firma w Polsce, która jest w stanie z marszu rozpocząć produkcję silników okrętowych na potrzeby stoczni. Więcławek nadzieję widzi w ustawie stoczniowej, której część zapisów weszła w życie na początku tego roku, m.in. zwalniając z podatku VAT stocznie budujące kompletne statki.
Ostatni okrętowy silnik Cegielski zmontował osiem lat temu. Dzisiaj zajmuje się m.in. ich serwisowaniem i produkcją części. Wartość gotowego silnika sięga 16 milionów złotych.
Wiele dwusuwowych silników Cegielskiego pracuje dzisiaj na greckich wyspach. Służą tam do napędzania prądotwórczych generatorów.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
W Neapolu statek pasażerski uderzył o nabrzeże, około 30 rannych
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Wiatr wieje jak nigdy wcześniej. Rynek turbin wiatrowych z rekordami
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni