sons/offshore-energy
Bibby Marine Services (Bibby) z siedzibą w Wielkiej Brytanii otrzymało grant na zbadanie szeregu układów paliwowych o zerowej emisji dwutlenku węgla w ramach projektu badawczo-rozwojowego WaveMaster Zero C.
Projekt będzie wspierany przez grant z MarRI-UK, skolaborowanego narzędzia dla brytyjskiego przemysłu i środowisk akademickich, aby wspólnie stawić czoła wyzwaniom związanym z innowacjami i technologią.
Helen Samuels, dyrektor generalny Bibby Marine Ltd, powiedziała: „Znajdujemy się w ważnym momencie, w którym zerowa emisja dwutlenku węgla jest jedyną drogą naprzód, a ten projekt wesprze krytyczne zmiany w sektorze żeglugi w Wielkiej Brytanii i poza nią, a także wniesie ogromny wkład do rozwiązania problemu klimatu, przed którym stoimy ”.
W badaniu Bibby wykorzysta projekt swojej floty bojowych statków usługowych (SOV) Bibby WaveMaster.
Bazując na konstrukcji kadłuba WaveMaster, zaprojektowanych zostanie pięć alternatywnych paliw: biopaliwo, wodór, amoniak, metanol i moc akumulatora.
Bibby poinformowało, że każda koncepcja zostanie przeanalizowana pod kątem technicznym, środowiskowym, ekonomicznym i legislacyjnym, a każde paliwo zostanie ocenione w celu opracowania planu skutecznego wdrożenia.
Projekt prowadzony przez Bibby obejmuje również ORE Catapult, Peel Group, Lloyd's Register, Ricardo, Damen Shipyards, Square 5 i EFC Energy Solutions.
Oczekuje się, że projekt przyniesie korzyści zarówno na rynku energii offshore, jak i na rynku SOV, ale będzie również stanowić krok naprzód w zwiększaniu skali większych statków.
SOV są preferowanym narzędziem do uzyskiwania dostępu do morskich turbin wiatrowych, a specjalnie zaprojektowane przez Bibby jednostki WaveMaster są wynikiem szeroko zakrojonego programu badań i rozwoju.
„SOV są preferowanym statkiem w morskich farmach wiatrowych, ale mimo że są nowe i wysoce innowacyjne, musimy teraz skupić się na ich emisji. Możemy to zrobić tylko współpracując ze światowej klasy partnerami ” - powiedział Rob Osborne, Bibby Marine Services, inżynier innowacji i kierownik projektu w projekcie WaveMaster Zero C.
„Jestem bardzo dumny z szeregu firm, które zmobilizowaliśmy, aby wspólnie rozwijać tę innowację. Potencjał tego projektu zrewolucjonizowania sposobu pracy Bibby i innych operatorów morskich jest bardzo ekscytujący. ”
GIOŚ: przeprowadzono badania geofizyczne Morza Bałtyckiego na obszarze ponad 7 tys. km2
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju