• <
KONGSBERG_2023

BC Ferries zamówiło cztery nowoczesne promy od Damen Shipyards Group

mb

07.11.2019 10:06 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki BC Ferries zamówiło cztery nowoczesne promy od Damen Shipyards Group

Partnerzy portalu

BC Ferries zamówiło cztery nowoczesne promy od Damen Shipyards Group - GospodarkaMorska.pl

Kanadyjski armator i operator promów BC Ferries, podpisał kontrakt na budowę czterech statków napędzanych elektryczno-hybrydową baterią klasy Island z holenderską Damen Shipyards Group. Zamówione jednostki, zgodnie ze strategią "Clean Futures" firmy, mają wejść do użytku w 2022 roku. Mowa o modelu Damen Road Ferry 8117.
 
Wiosną 2017 roku podpisano umowę na zamówienie dwóch jednostek tego typu. Pomyślnie przeszły testy i próby morskie. Dotrą do Portu Wiktoria w Kanadzie w styczniu 2020 roku. W związku ze zwiększeniem zamówień Grupa Damen Shipyads przedłuży umowę z Point Hope Shipyards w celu zapewnienia wsparcia technicznego i personelu dla łącznie sześciu jednostek zakupionych przez BC Ferries.

"Zakup tych promów wpisuje się w strategię redukcji emisji gazów cieplarnianych poprzez zastąpienie naszych dotychczasowych statków o wysokim zużyciu paliw kopalnych statkami używającymi czystą energie” - powiedział Jamie Marshall, wiceprezes BC Ferries ds. Rozwoju i innowacji. „Cztery kolejne statki klasy Island to duży krok w naszym planie stopniowego obniżania emisji we flocie i bycia liderem w transformacji energetycznej". BC Ferries zapowiada systematyczne odchodzenie w stronę całkowicie elektycznych promów. Na tą chwilę problemem jest zapewnienie odpowiedniej ilości energii elektrycznej zmagazynowanej w akumulatorach i odpowiednia technologia ładowania. Do tego czasu akumulatory będą wspierane przez pokładowy system hybrydowy emitujący niską zawartość siarki oraz częściowo napedzane  przez olej napędowy.

BC stawia na propocje: dwie mniejsze jednostki, kosztem jednej większej. Według BC Ferries po pierwsze zwiększy to częstotliwość usług, po drugie zwiększy przepustowość pasażerów na godzinę, a po trzecie zapewni im wyższy komfort i bezpieczeństwo. Zalet technicznych również można wymienić kilka. Układ wydechowy konstruowany przez Damen w modelach Road Ferry zmniejszy emisję tlenku azotu. Jednostki są również wyposażone w elektyczny system napędowy zaprojektowany w celu zmniejszenia promieniowania podwodnego, diody LED czy system odzysku ciepła (wyprodukowana energia cieplna przeznaczana jest w całości do ogrzewanie pomieszczeń).

Pierwsze dwa promy klasy Island zostaną rozmieszczone na rzece Powell na trasie Texada Island oraz w porcie McNeill - Alert Bay - Sointula Island na trasie do połowy 2020 roku. Trzecia i czwarta jednostka będzie obsługiwać trasę Campbell River - Quadra Island, a piąta i szósta popłynie trasą Nanaimo Harbour - Gabriola Island do 2022 roku.

Damen Road Ferry 8117 E3 ma 81 metrów długości i szerokość 16 metrów. Maksymalna prędkość jednostki to 14 węzłów.  W zależności od konfiguracji jednostki 8117 E3 z napędem hybrydowo-elektrycznym będą mogły przewozić ok. 45 pojazdów oraz ok. 300 pasażerów i członków załogi.

Całkowity budżet przeznaczony na inwestycję, który obejmuje koszty finansowania i zarządzania projektem, wynosi około 200 milionów dolarów kanadyjskich. Co ciekawe mimo, że budową jednostek zainteresowało się łącznie 18 stoczni, żadna nie pochodziła z Kanady - rodzimego państwa BC Ferries.

Damen Shipyards Group zarządza 36 stoczniami na całym świecie, zatrudniając 12 000 pracowników. Firma dostarcza około 175 statków rocznie w skali globu.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.