• <
KONGSBERG_2023

Azjatyckie rafinerie ze wzrostem zysków dzięki IMO 2020

PMK

08.12.2019 16:48 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Azjatyckie rafinerie ze wzrostem zysków dzięki IMO 2020

Partnerzy portalu

Azjatyckie rafinerie ze wzrostem zysków dzięki IMO 2020 - GospodarkaMorska.pl

Azjatyckie rafinerie zaczynają odczuwać gwałtowny wzrost popytu na czystsze paliwa, co podnosi zyski z produkcji oleju napędowego o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO) na kilka tygodni przed wprowadzeniem nowych zasad IMO 2020 o zawartości siarki w paliwach.

Większość statków musi przejść z wysokosiarkowego oleju opałowego (HSFO) na czystsze paliwa, takie jak VLSFO i morski olej napędowy (MGO). Statki będą musiały korzystać z paliw zawierających nie więcej niż 0,5% siarki, w porównaniu z 3,5% obecnie, chyba że są wyposażone w płuczki do oczyszczania spalin.

Przemysł naftowy zaopatrzył się w paliwo zgodne z IMO, oczekując wysokiego popytu i dużego wzrostu zysków przed wejściem w życie przepisów, ale właściciele statków ograniczali zakupy aż do tego miesiąca, opóźniając wzrost popytu ze strony rafinerii spodziewany wcześniej w czwartym kwartale.

Singapurski sprzedawca paliw żeglugowych oszacował, że dostawy VLSFO mogą wystarczyć do zaspokojenia tylko połowy do 70% zapotrzebowania krótkoterminowego, przy sprzedaży około 8–9 milionów ton paliw żeglugowych w Azji i na Bliskim Wschodzie miesięcznie.

Niedobór musiałby zostać uzupełniony morskim olejem napędowym, co zwiększyłoby zyski rafinerii dla obu paliw.

Oprócz wolniejszego niż oczekiwano popytu na paliwa zgodne z IMO, słaby popyt krajowy na olej napędowy w Indiach i Chinach zwiększył wolumen eksportu, zmniejszając marże paliw, które spadły o 18% w ciągu ostatnich kilku miesięcy.

Jednak zyski z benzyny mogą wzrosnąć do około 20 USD za baryłkę w ciągu najbliższych kilku miesięcy, ponieważ więcej statków przechodzi na MGO, a proste rafinerie zmniejszają produkcję przy niskich marżach HSFO.

Według Wood Mackenzie i Energy Aspects nowy popyt ze strony statków może zwiększyć zużycie bunkra o 1 milion do 1,35 miliona baryłek dziennie w przyszłym roku.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.