Armatorzy tankowców zamówili 84 jednostki o łącznej nośności 12,1 mln ton. Wśród nowych statków znajdziemy 19 aframaxów, 18 suezmaxów i 13 VLCC. Połowa z wszystkich zamówień została wysłana już w styczniu. To najlepszy wynik od 2007 roku.
Jednym z powodów takiego wzrostu zamówień na tankowce jest kryzys na rynku kontenerów. Wielu armatorów zdecydowało się więc przerobić swoje jednostki capesize (180 tys. ton nośności) na tankowce. Takich przypadków było w tym roku 15, a eksperci przewidują kolejne zamówienia
- Już w tym momencie zamówienia na tankowce osiągnęły połowę zamówień z całego zeszłego roku. Nie wiemy czy takie tempo utrzyma się w drugim kwartale. Sytuacja geopolityczna i ekonomiczna jest bowiem wciąż niepewna. Armatorów kuszą jednak niskie ceny budowy – czytamy w raporcie shipbrokera Gibson.
Póki co tankowce typu VLCC (największe tego typu jednostki) notują wzrost stawek na trasach azjatyckich. Na szlaku Bliski Wschód-Japonia wzrosły one do W62,5, czyli o 3 punkty więcej na skali Worldscale niż w zeszłym tygodniu. Oznacza to zarobek na tej trasy równy 7,74 dolarów za tonę transportowanego produktu.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich