pc
Anwil z Grupy Orlen rozważa zwiększenie mocy produkcyjnych dwuchloroetanu EDC o 100 tys. ton. Spółka ogłosiła postępowanie na opracowanie do końca stycznia 2020 r. studium wykonalności koncepcji zwiększenia zdolności produkcyjnych EDC w swej wytwórni chlorku winylu.
W opublikowanym w poniedziałek ogłoszeniu, dotyczącym opracowania "studium wykonalności koncepcji zwiększenia zdolności produkcyjnych EDC na wytwórni chlorku winylu", Anwil poinformował, że oferty w tym postępowaniu można składać do 1 października.
"Anwil posiada i eksploatuje we Włocławku wytwórnie chlorku winylu, a obecnie rozważa możliwość zwiększenia zdolności produkcyjnych dwuchloroetanu EDC" – podkreśliła spółka w dokumentacji postępowania.
W ogłoszeniu wyjaśniono, iż "Anwil planuje zwiększyć moce produkcyjne EDC, uzyskać dodatkowo 100 tys. ton EDC o jakości komercyjnej i chce określić zakres prac inwestycyjnych oraz koszty niezbędne do osiągnięcia założonego celu".
Spółka zaznaczyła przy tym, że "koncepcja zakłada modernizację lub budowę jednostek: bezpośredniego chlorowania, oksychlorowania, destylacji EDC". "Wykonanie studium: 31 styczeń 2020 r." – podał Anwil w dokumentacji postępowania.
Anwil przypomniał jednocześnie w opublikowanym ogłoszeniu, że aktualnie eksploatowana tam instalacja posiada zdolność produkcji 320 tys. ton chlorku winylu rocznie.
Anwil z siedzibą we Włocławku to podmiot zależny PKN Orlen, w którym płocki koncern ma 100 proc. akcji. Spółka, oprócz nawozów azotowych, wytwarza też suspensyjny polichlorek winylu, którego jest jedynym producentem w Polsce i ósmym w Europie - jest on wykorzystywany m.in. w produkcji profili budowlanych, rur wodociągowych i kanalizacyjnych oraz izolacji i osłon kabli elektrycznych, a także przy wytwarzaniu sprzętu medycznego.
Produkcję chlorku winylu, który służy do otrzymywania polichlorku winylu, Anwil rozpoczął w pierwszej połowie lat 80. XX wieku. Dotychczas spółka wyprodukowała łącznie ponad 6 mln ton, zarówno monomeru, jak i polimeru. Blisko połowa produkcji suspensyjnego polichlorku winylu trafia z Włocławka pod nazwą Polanvil na rynki Unii Europejskiej.
Jeszcze pod koniec 2018 r. Anwil informował o rozważanej rozbudowie zdolności produkcyjnych chlorku winylu.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich