Szwajcarski koncern ABB wygrał przetarg na dostawę i instalację zespołów prądotwórczych, przetwornic energetycznych, napędów elektrycznych oraz układu zarządzania energią dla napędzanego LNG promu typu ro-pax. Zamówienie na taki okręt złożył estoński armator Tallink Grupp.
Budowany w stoczni Meyer Turku w Finlandii statek ma być ukończony na początku 2017 roku. Okręt będzie miał pojemność 49 tys. BRT, 212 metrów długości i pomieści 2,8 tys. pasażerów.
ABB zapewnia, że ich rozwiązania przyczynią się do zmniejszenia zużycia paliwa i energii, zapewniając jednocześnie niezawodne zasilanie do wszystkich elektrycznych urządzeń i systemów. Wśród instalowanych przez koncert urządzeń warto wymienić elektrownię, napędy elektryczne (w tym synchroniczne silniki napędowe oraz napędy typu ACS600SD), generatory średniego napięcia i główną rozdzielnię.
Szwajcarzy mają dodatkowo zapewnić usługi inżynierskie i menedżerskie oraz przetrenować całą załogę nowego statku. Jest to konieczne do obsługi systemu zarządzania energią EMMA, który ma pomóc załodze w obniżeniu zużycia energii okrętu.
- Meyer Turku to jedna z czołowych europejskich stoczni i cieszymy się, ze to właśnie z nią będziemy współpracować przy budowie okrętu dla Tallink Grupp – powiedział Heikki Soljama, jeden z dyrektorów ABB. - Elektryczne napędy to naturalny wybór dla nowoczesnych promów zasilanych LNG, ale ich instalacja wymaga wydajnych i niezawodnych rozwiązań. Dlatego przy budowie tego promu wykorzystamy najlepszych dostawców i najnowsze technologie. Chcemy wyznaczyć nowe standardy w konstruowaniu nowoczesnych promów pasażerskich.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji