mb
- Prawnicy zainteresowali się projektem i pracują nad tą sprawą. Czekamy na odpowiedź. Za kilka dni poznamy jaka jest sytuacja. Nie wiemy, kiedy zostanie ukończony projekt i czy w ogóle zostanie ukończony, ale mamy nadzieję, że sprawa się wyjaśni - mówi Sondre Kristoffersen dla magazynu Fisheries.
W polskiej stoczni ukończono 65-70 procent całego projektu. Sondre Kristoffersen zamierza ukończyć jednostkę w Norwegi uważając to za jedyne słuszne rozwiązanie. Jeżeli Jens Kristen trafi do Norwegii, Kristoffersen chce go ukończyć do końca lata przyszłego roku.
Sytuacja Kristoferssona nie jest odosobnionym przypadkiem. Norweskie firmy żeglugowe zamówiły za granicą łącznie 33 kutry rybackie. Budowa większości z nich jest opóźniona i nic nie wskazuje na to, że sytuacja się poprawi.
Z podobnym problemem mierzy się rumuńska stocznia Vard Aukra, gdzie zwolniono 80 pracowników, a firma ma problemy finansowe. Jednostka "Łuk Remoy" zamówiona przez norweskiego armatora w tej stoczni miała zostać oddana do użytku w grudniu tego roku, a ma ponad roczne opóźnienie - na dzień dzisiejszy wiadomo że przewidywany termin dostawy to marzec albo kwiecień przyszłego roku. "Wiele spraw poszło nie tak. Jesteśmy we frustrującej sytuacji bez łodzi, którymi można łowić ryby - mówi Hans Remøy - mamy nadzieję, że firmy żeglugowe wyrobią sie z opóźnieniami."
Nieformalna rada ministrów UE ds. rybołówstwa
Aukcja charytatywna z okazji Dnia Bałtyku
Cermaq podejmuje szerszą współpracę z Cognizant w celu dalszego podnoszenia wydajności operacyjnej
Ocean Ark. DNV i Ocean Sovereign podpisują porozumienie dotyczące innowacyjnego statku do hodowli ryb
Chemia w morzu i na plaży. Zanieczyszczamy oceany globalnie, trujemy się lokalnie
Raport NIK: człowiek zagraża Półwyspowi Helskiemu