PMK
W Chinach zwodowano pierwszą bunkierkę LNG dla francuskiego Totala. Jednostka zostanie przekazana koncernowi w 2020 roku i będzie działać w Północnej Europie. Jej zadaniem będzie dostawa skroplonego gazu ziemnego do statków komercyjnych, w tym dziewięciu megakontenerowców armatora CMA CGM.
Już w lutym 2018 roku Total podpisał umowę na wyczarterowanie jednostki o pojemności 18,6 tys. m3 japońskiemu armatorowi Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Francuzi są pewni, że nowa bunkierka nie będzie narzekać na brak pracy, biorąc pod uwagę wejście przepisów IMO 2020 w przyszłym roku.
- Rozwój infrastruktury, takiej jak ten gigantyczny statek bunkrowy, jest niezbędny, aby LNG stało się powszechnie stosowanym paliwem morskim - powiedział Momar Nguer, prezes Total Marketing & Services.
Zbudowana przez Hudong-Zhonghua Shipbuilding bunkierka jest wyposażona w innowacyjne technologie zbiorników. Zaprojektowany z myślą o dużej zwrotności statek o długości 135 metrów będzie mógł bezpiecznie operować w portach i terminalach Europy Północnej. Spełnia również najwyższe standardy środowiskowe dzięki zastosowaniu LNG jako paliwa i całkowitej ponownej kondensacji odparowanego gazu.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?