PMK
Izraelski armator, Zim Integrated Shipping Services (ZIM), przedstawił pierwszy roczny raport na temat zrównoważonego rozwoju, z mocnym naciskiem na działania mające zmniejszyć ślad węglowy firmy. Armator chce między innymi o połowę uciąć emisję dwutlenku węgla.
Raport obejmuje informacje dotyczące obecnych działań związanych z ładem korporacyjnym i etyką biznesu, a także ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Ponadto firma szczegółowo opisała działania mające na celu zminimalizowanie śladu węglowego poprzez zmniejszenie emisji, zarówno na morzu, jak i na lądzie.
ZIM chce każdego roku zmniejszyć o 2 proc. emisję dwutlenku węgla i związków siarki w przeliczeniu na jeden TEU (gCO2/TEU-km). Dodatkowo pomiędzy 2019 i 2025 roku emisję mają się zmniejszyć o dodatkowe 18 proc., by osiągnąć łącznie o połowę mniejszą emisję CO2 do 2025 roku.
ZIM zapewnia, że jego flota spełnia wszystkie obowiązkowe normy i przestrzega wszystkich odpowiednich traktatów dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu mórz, w tym rezolucji IMO, Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (MARPOL) czy Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu (SOLAS).
- Naszym priorytetem jest osiągnięcie najwyższych standardów zrównoważonego rozwoju i etyki biznesowej- powiedział Eli Glickman, prezes i dyrektor generalny ZIM. - W ostatnich latach wdrożyliśmy nowe tryby działania, procedury pracy, szkolenia i wytyczne, aby zwiększyć zrównoważony rozwój i utrzymać nasz Kodeks Etyki - podsumował Glickman.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody