PMK
Żegluga wycieczkowa założyła sobie ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 40 procent do 2030 roku – ogłosiło Cruise Lines International Association (CLIA), międzynarodowe stowarzyszenie zrzeszające linie wycieczkowe.
- Dzisiejsze ogłoszenie jest hołdem dla współpracy międzybranżowej i wspólnego zaangażowania w zrównoważony rozwój środowiska - powiedział Arnold Donald, globalny przewodniczący CLIA oraz prezes i dyrektor generalny Carnival Corporation & PLC. - Nasze zobowiązanie do zmniejszenia emisji o 40 procent do roku 2030 jest pierwszym krokiem w kierunku realizacji tej wizji – dodał.
Postęp w kierunku celu 40 procentowego zmniejszenia emisji będzie mierzony w stosunku do poziomu bazowego z 2008 roku. Same poziomy emisji będą obliczane na podstawie łącznej emisji węgla z floty przemysłowej, całkowitej wielkości nabrzeży statku i całkowitej przebytej odległości.
Cel obniżenia emisji ma być osiągnięty dzięki wykorzystaniu innowacyjnych technologii w zakresie efektywności energetycznej w projektowaniu i napędzaniu statków. Znaczącą rolę w tym odegra też LNG jako paliwo żeglugowe. Pierwszy na rynku statek napędzany LNG został uruchomiony w zeszłym tygodniu, a około 25 takich statków może działać do 2025 r. Mowa o wycieczkowcu AIDAnova armatora Carnival Corporation.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key