mk
W ramach projektu „Wymiana wież absorpcyjnych i suszących FKS” w Hucie Miedzi Legnica zrealizowano skomplikowane logistycznie przedsięwzięcie polegające na transporcie ładunków (wież) o ponadgabarytowych rozmiarach i wadze.
Największy z przewożonych elementów ładunkowych miał ponad 16 metrów długości, a całość ładunku wraz z zestawem transportowym, niskopodwoziowym liczyła 40 metrów. Transport wież dokonywany był na wiele sposobów począwszy od transportu kołowego do portu w Istambule, poprzez morski z Turcji do Polski do portu w Szczecinie, następnie transportem śródlądowym po rzece Odrze. Na końcowym odcinku trasy ładunek został przeładowany w porcie rzecznym w Malczycach i specjalnym transportem ponadgabarytowym dostarczony w dniu 30 września 2019 r. do Huty Miedzi w Legnicy.
Za organizację całego przedsięwzięcia dostawy i montażu wież odpowiedzialna jest spółka KGHM ZANAM zaangażowana w wiele projektów realizowanych dla podmiotów z Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź S.A. Inwestycja wykonywana jest w ramach formuły EPC, co oznacza, że KGHM ZANAM odpowiedzialny jest za wszelkie prace inżynierskie, zamówienie wszystkich niezbędnych materiałów oraz budowę.
Powyższe zadanie logistyczne nie zakończyłoby się sukcesem gdyby nie zaangażowanie i współpraca różnych rodzajów służb i instytucji, takich jak: GDDKiA, Przedsiębiorstwo Wody Polskie, PKP, Policja, specjalistyczna firma transportowa, firma świadcząca usługi transportu barkami, zarządcy dróg lokalnych na trasie przejazdu, którym serdecznie dziękujemy za pomoc w realizacji tego skomplikowanego zadania.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?