• <
bulk_cargo_port_szczecin

Zarobki masowców capesize wciąż na fatalnym poziomie

PMK

26.02.2020 21:21 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Zarobki masowców capesize wciąż na fatalnym poziomie

Partnerzy portalu

Zarobki masowców capesize wciąż na fatalnym poziomie - GospodarkaMorska.pl

Bałtycki Indeks Towarowy na środowej sesji dalej utrzymywał się na wyjątkowo niskim poziomie. Powodem tej sytuacji są wysokie koszty paliwa wynikające z nowych przepisów dotyczących transportu oraz sezonowe spowolnienie pogorszone przez wybuch epidemii koronawirusa.

Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: Capesize (pow. 80 tys. ton nośności), Panamax (60-80 tys. ton), Supramax (35-59 tys. ton) oraz Handysize (10-35 tys. ton). Główny indeks wzrósł nieznacznie o 10 pkt., 508 do pkt.

Indeks Capesize wzrósł o 14 punktów do zaledwie 15 punktów. Oznacza to, że zarobki armatorów tych jednostek wzrosły o 203 dolary, do 4,284 dolarów.

Indeks Panamax wzrósł z kolei o 7 punktów, do 603 pkt. Zarobki panamaxów tym samym wzrosły o 89 dolarów, do 5,440 dolarów. Indeks Supramax także wzrósł, o 5 pkt, do 528 punktów.

Przepisy Międzynarodowej Organizacji Morskiej ograniczyły zawartość siarki w paliwie morskim do 0,5% od początku 2020 r. Wyjątkiem są statki wyposażone w układy oczyszczania spalin.

- Statki ze skruberem są w stanie obsługiwać niemal rentowną stawkę frachtową, ale ponieważ Baltic bierze pod uwagę jednostki bez płuczek spalin, wysokie koszty paliwa mocno obniżają odczyty indeksu - powiedział Peter Sand, główny analityk żeglugi morskiej w BIMCO.

Dodatkowo z powodu wybuchu koronawirusa zwykły dla tego okresu wzrost wciąż się opóźnia. Dlatego Sand przewiduje, że załamanie prawdopodobnie potrwa jeszcze kilka tygodni.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.