• <
bulk_cargo_port_szczecin

Yang Ming z jeszcze większymi stratami po zerwaniu umów czarterowych na kontenerowce

PMK

17.11.2019 16:38 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Yang Ming z jeszcze większymi stratami po zerwaniu umów czarterowych na kontenerowce

Partnerzy portalu

Yang Ming z jeszcze większymi stratami po zerwaniu umów czarterowych na kontenerowce - GospodarkaMorska.pl

Tajwański armator Yang Ming Marine Transport Corporation zanotował jeszcze większe straty w trzecim kwartale tego roku, po tym, jak zerwał kilku umów czarterowych. Strata netto firmy wyniosła w tym okresie 44,43 mln dolarów, o ponad 14 mln dolarów więcej niż przed rokiem.

Jak wyjaśniono, na wyniki Yang Minga miała wpływ jego strategiczna decyzja o niewykorzystaniu opcji w stosunku do wcześniej wyczarterowanych jednostek. Armator odstawił już trzynaście swoich czarterowych statków o wysokich kosztach, a kolejne pięć spotka ten sam los w przyszłym roku.

Rezygnując, firma zaciągnęła zobowiązania wynikające z umów czarterowych. Potencjalny efekt porozumienia oszacowano na 44,75 mln USD i obniżył on wyniki Yang Ming w trzecim kwartale, co w innym przypadku dałoby zyskowny kwartał.

Niemniej jednak nie wpłynęło to negatywnie na przepływy pieniężne i operacje Yang Ming.

Rynek transportu kontenerowego notuje progres mimo rosnącej liczby nieużywanych statków i nowych dopłat do bunkrów – informuje firma konsultingowa Drewry.

Światowy indeks kontenerów Drewry'ego, badający osiem głównych transakcji Wschód-Zachód, w ciągu ostatnich dwóch tygodni wzrósł o 210 dolarów, co zwróciło straty skumulowane w ciągu dwóch poprzednich miesięcy.

Od połowy tego roku stawki spotowe znacznie spadły w porównaniu z analogicznym okresem w 2018 roku. To efekt wydarzeń z zeszłego roku, gdy wojna handlowa USA-Chiny nadmiernie obciążyła stawki frachtowe.

- Dzisiejszy rynek nie rozkwita, ale z pewnością nie jest w tak złym stanie, jak się początkowo zapowiadało. Obecne ożywienie przewozów towarowych prawdopodobnie nie jest wynikiem niespodziewanego wzrostu popytu. Wolumen przewiezionych towarów bowiem wcale nie rósł w 3 kwartale, a na rynku pojawiło się dodatkowo więcej nieużywanych statków – twierdzi Drewry.

Zmiany po stronie podaży napędzają wzrost. Bezczynna flota gwałtownie wzrosła z nieco ponad 1 miliona TEU. Stanowi to dodatkowe 400 000 TEU dodanych do nieaktywnej floty w ciągu jednego miesiąca, co można przypisać większej liczbie statków wysyłanych do suchego doku w celu oczyszczania płuczek spalin w gotowości na nowe przepisy IMO 2020 dotyczące paliw o niskiej zawartości siarki.

- Większa bezczynna flota nie generuje automatycznie wyższych stawek frachtowych. Procent bezczynności floty był w marcu porównywalnie wysoki, ale ponieważ zbiegło się to z zastojem w związku z chińskim Nowym Rokiem, nie dało to tego samego efektu. Tym razem jednak wydaje się, że popyt jest na tyle silny, że podobne ograniczenia po stronie podaży przekładają się na wyższe stawki frachtowe – informuje Drewry.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.