PMK
Tajwańskie Yang Ming Marine Transport Corporation zanotowało stratę w 2018 roku, mimo wzrostu przychodów.
Po odliczeniu podatku strata wyniosła 213,7 mln dolarów, kiepsko w porównaniu do 10,2 mln dolarów zysku zanotowanych rok wcześniej. W tym samym czasie przychody wzrosły o 8,21 proc., do 4,59 mld dolarów.
Te przychody zostały przejedzone głównie przez koszty paliwa, które wzrosły o 31,17 procent z roku na rok. Z kolei wolumen przewiezionych kontenerów wyniósł 5,23 mln TEU, 11 proc. więcej niż w 2017 roku.
Yang Ming niedawno powiększył swoją flotę o dwa kolejne kontenerowce o ładowności 14 tys. TEU. Jednostki zostały wybudowane przez stocznię Imabari Shipbuilding. We wtorek (5 marca) statki otrzymały nazwy: YM Warranty i YM Wellspring.
To czwarty i piąty kontenerowiec o tej ładowności wyczarterowany przez Yang Ming od Shoei Kisen Kaisha. Ich siostrzane jednostki to YM Wellbeing, YM Wonderlandi YM Wisdom.
Statki mają nominalną pojemność 14,220 TEU z dodatkowym miejscem na 1000 reeferów. Mierzą one 366,44 metrów długości, 51,2 metrów szerokości i charakteryzują się zanurzeniem na 15 metrów i prędkością 23 węzłów.
YM Warranty i YM Wellspring to także ostatnie z 20 nowych kontenerowców o ładowności 14 tys. TEU, które zostały dodane do floty Yang Ming od 2015 roku.
- Dzięki nowoczesnym, ekologicznym i wysoce wydajnym nowym statkom, Yang Ming będzie w stanie zapewnić swoim klientom na całym świecie bardziej wydajne i konkurencyjne cenowo usługi - podała firma w oświadczeniu.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie