• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Wyciek paliwa w Zatoce San Francisco. Winna siostrzana jednostka El Faro

PMK

25.02.2019 19:32 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Wyciek paliwa w Zatoce San Francisco. Winna siostrzana jednostka El Faro

Partnerzy portalu

Wyciek paliwa w Zatoce San Francisco. Winna siostrzana jednostka El Faro - GospodarkaMorska.pl

W czwartek (21 lutego) podczas cumowania w amerykańskim Oakland, doszło do poważnego uszkodzenia kadłuba kontenerowca S/S Matsonia. Z tego powodu ciężkie paliwo przedostało się do Zatoki San Francisco.

Statek został zbudowany w 1973 roku przez Sun Shipbuilding, rok przed tragicznym El Faro, przy użyciu tego samego podstawowego projektu kadłuba.

W czwartek załoga Matsonii zauważyła połysk otaczający statek około 8 rano. Nurkowie wkrótce odkryli pęknięcie kadłuba ok. 15 stóp poniżej linii wodnej sąsiadującej z prawym bakiem.

W piątek Matsonii zakończył transfer ciężkiego paliwa z uszkodzonego zbiornika do innych zbiorników na statku, aby zmniejszyć przepływ wyciekającego oleju.

Strażnicy morscy Coast Guard zaplanowali inspekcję statku i nadzorowanie naprawy po tym, jak zbiornik paliwa zostanie uznany za bezpieczny.

Utrata kontenerowca El Faro, wraz z 33 członkami jego załogi, zalicza się do jednej z najgorszych katastrof morskich w historii USA i spowodowała najwyższą liczbę ofiar śmiertelnych od prawei 40 lat.

Ponieważ Matsonia jest starsza niż El Faro, nie jest jasne, dlaczego US Coast Guard pozwolił statkowi kontynuować żeglugę. W swoim raporcie na temat dochodzenia przeprowadzonego w sprawie El Faro, komendant USCG Admirał Zukunft stwierdził "te dwa czynniki (wiek statku i typ statku) były głównymi wskaźnikami ryzyka, w wyniku których El Faro znajdowało się na progu włączenia do docelowej listy statków. "

Nie jest również jasne, co spowodowało pęknięcie, jeżeli problemy strukturalne statku były wcześniej znane inspektorom i dlaczego warunki kadłuba nie były ściślej monitorowane po raporcie w sprawie El Faro. Nie jest też jasne, dlaczego armator Matsonii nie zastosował się do kilku zaleceń raportów USCG i NTSB, w tym do aktualizacji otwartych łodzi ratunkowych.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.