PMK
Barcelona jest pierwszym portem, który powitał wycieczkowiec Costa Smeralda po tym, jak jednostka opuściła 6 grudnia stocznię Meyer Turku w Finlandii.
Podczas wizyty bunkierka Coral Methane napełniła trzy zbiorniki Costa Smeraldy łączną ilością około 3200 metrów sześciennych LNG. Dwa z tych zbiorników mają pojemność 1525 metrów sześciennych, a trzeci zbiornik ma pojemność około 520 metrów sześciennych.
Po jednym kompletnym tankowaniu LNG, które zawsze będzie się odbywać w Barcelonie, Costa Smeralda może być zasilana przez co najmniej dwa tygodnie.
Costa Smeralda to pierwszy statek Costa Cruises zasilany LNG zarówno w porcie, jak i na morzu. Ponadto jest to drugi statek na świecie, po AIDAnova, wykorzystujący to paliwo morskie.
Wycieczkowiec ma długość 337 metrów i szerokość 42 metrów. Jest to pierwszy przypadek wykorzystania silników hybrydowych z udziałem paliwa LNG na wycieczkowcach. LNG jest przechowywane na pokładzie i używane do generowania całej energii podczas rejsu. Silniki są zasilane skroplonym gazem Caterpillar/MaK, który spełnia najostrzejsze regulacje środowiskowe. Projektanci położyli także duży nacisk na energetyczną efektywność jednostki.
Costa Smeralda wyposażona została nie tylko w innowacyjne silniki, ale także m.in. w oświetlenie LED i system odzyskiwania ciepła, a kadłub jest pomalowany specjalnymi farbami, które zmniejszają jego opór pod wodą.
Statek będzie obsługiwał linię wycieczkową Costa Cruises, własność Carnival Corporaton. Jednorazowo na pokład zabierze aż 6 600 turystów, dla których przygotowano 2,6 tys. kabin.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody