PMK
AIDAnova, najnowszy statek floty AIDA Cruises, został 26 kwietnia po raz pierwszy na Morzu Śródziemnym zasilony płynnym gazem ziemnym (LNG).
Operacja została przeprowadzona w największym europejskim porcie wycieczkowym w Barcelonie, gdzie statek wycieczkowy napędzany LNG zawinął po raz pierwszy.
Obok Palma de Mallorca, Barcelona jest drugim miejscem rozpoczęcia i zakończenia siedmiodniowych rejsów AIDAnova po Morzu Śródziemnym. Dzięki współpracy Carnival Corporation z Shellem statek będzie regularnie zaopatrywany w LNG w hiszpańskim porcie.
AIDAnova została zbudowana głównie na potrzeby rynku niemieckiego, oferując takie udogodnienia, jak 17 restauracji i 23 bary, apartamenty penthouse o powierzchni 53 metrów kwadratowych dla maksymalnie pięciu osób. Nowe mniejsze apartamenty zostały zaprojektowane z prywatną oranżerią (ogrodem zimowym).
- Jako pierwszy statek wycieczkowy zasilany w porcie i na morzu przez LNG, AIDAnova podkreśla długoletnią rolę Carnival Corporation jako lidera w branży w opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań dla zrównoważonego rozwoju, w tym przełom w dziedzinie technologii ochrony środowiska polegających na tworzeniu zaawansowanych systemów jakości powietrza (AAQS). Systemy oczyszczania spalin są zainstalowane na 71 z ponad 100 statków naszej firmy - mówi Carnival Corp. w oświadczeniu.
- Ponadto ponad 40 procent floty firmy ma możliwość „cold ironing”, dzięki czemu statki mogą korzystać z energii elektrycznej z brzegu, gdy są dostępne w porcie. Firma wdrożyła także szerokie inicjatywy mające na celu optymalizację zużycia energii na pokładzie oraz innowacyjne konstrukcje kadłuba i powłoki, aby zmniejszyć zużycie paliwa, minimalizując opór tarcia – czytamy dalej w oświadczeniu.
Warto wspomnieć, że armator AIDA Cruises zamówił kolejne dwa nowoczesne statki wycieczkowe. Zostaną one zbudowane w tej samej stoczni i wejdą do eksploatacji w 2023 roku.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody