• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Woodmac: Co czeka gospodarke morską w roku poprzedzającym wejście przepisów IMO 2020

PMK

10.02.2019 00:26 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Woodmac: Co czeka gospodarke morską w roku poprzedzającym wejście przepisów IMO 2020

Partnerzy portalu

Woodmac: Co czeka gospodarke morską w roku poprzedzającym wejście przepisów IMO 2020 - GospodarkaMorska.pl

Firma analityczno-badawcza Woodmac przewiduje ciągły wzrost popularności skruberów przed wejściem w życie nowych zasad zawartości siarki w paliwie morskim, wprowadzonych przez Międzynarodową Organizację Morską.

Woodmac przewiduje, że nieco ponad 10 procent paliwa morskiego zostanie wypłukane przez skrubery w 2020 roku, gdy zaczną obowiązywać przepisy.

IMO zabroni statkom korzystać z paliwa o zawartości siarki powyżej 0,5 procent od 1 stycznia, chyba że są one wyposażone w skrubery.

Woodmac przewiduje, że zgodność z rozporządzeniem wyniesie 85 procent w 2020 roku, a do 2025 roku ta liczba wyniesie 100 procent.

Wykorzystanie skroplonego gazu ziemnego (LNG) w żegludze wzrośnie o 70 procent w latach 2019-2020, co zastąpi 100 000 baryłek dziennie (bpd) paliw żeglugowych.

Woodmac szacuje dostępność paliwa o bardzo niskiej zawartości siarki na poziomie 1,4 miliona baryłek dziennie w 2020 roku i 1,7 miliona baryłek dziennie w 2024 roku.

Oczekuje się, że marże rafineryjne wzrosną w 2020 roku, ale największymi zwycięzcami zmiany przepisów będą rafinerie głęboko konwersyjne, z jednostkami do przetwarzania ciężkich surowców na lżejsze, bardziej wartościowe produkty oraz rafinerie, które koncentrują się na produkcji destylatów.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.