PMK
Wielka Brytania zawiesiła kontrole statków pod kątem zgodności z przepisami o niskiej zawartości siarki w ramach szerszych środków ograniczających inspekcje w celu zmniejszenia wpływu wybuchu koronawirusa na łańcuchy dostaw.
Koronawirus stworzył rosnące problemy logistyczne dla transportu morskiego, ponieważ kraje starają się utrzymać towary w ruchu pomimo blokad w wielu częściach świata.
Na początku roku weszły w życie przepisy - znane jako załącznik VI do konwencji MARPOL - które nakładają na statki obowiązek stosowania paliwa o zawartości siarki 0,5%, w porównaniu z 3,5% poprzednio, lub instalowania urządzeń zwanych płuczkami, które usuwają toksyczne zanieczyszczenia.
Egzekwowanie przepisów, które wstrząsnęły rynkami ropy i żeglugi, jest obowiązkiem państw portu i bandery. Zawieszenie kontroli przez Wielką Brytanię jest jednym z pierwszych oznak wyzwań związanych z egzekwowaniem przepisów IMO w momencie pandemii koronawirusa.
Brytyjska Agencja Morska i Straż Przybrzeżna (MCA), odpowiedzialna za regulacje morskie, bezpieczeństwo i przeciwdziałanie zanieczyszczeniom, powiedziała, że wprowadziła środki mające na celu utrzymanie ruchu towarów.
- Jeśli chodzi o egzekwowanie wymogów IMO 2020, zawiesiliśmy kontrole przeprowadzane przez państwo portu, co oznacza, że sprawdzanie zgodności paliwa zostało zawieszone - powiedziała rzeczniczka MCA.
- Jednak jako odpowiedzialny organ regulacyjny nadal monitorujemy statki zawijające do portów w Wielkiej Brytanii. Jeśli w wyniku przeglądu przesłanych nam informacji uznamy, że jest to właściwe, skontrolujemy te statki – dodała.
MCA oświadczyło, że zawiesiło działalność w zakresie badań i inspekcji statków oraz złagodziło zasady, takie jak przedłużanie certyfikatów statków - wszystko to było konieczne do wejścia do portów.
- Chociaż nie możemy iść na kompromis w sprawie bezpieczeństwa, istnieje szereg środków tymczasowych, które podejmujemy i podejmujemy, aby zapewnić, że żegluga nie zatrzyma się, a marynarze będą mogli kontynuować pracę - powiedziała Katy Ware, dyrektor MCA ds. bezpieczeństwa i standardów morskich.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych