sons/offshore-energy
W poniedziałek rano zautomatyzowana, zdalnie sterowana ciężarówka dostarczyła kontenery do załadowania kontenerowca i odebrała rozładowane kontenery ze statku w porcie w Xiamen, zaliczając tym samym próbny kurs w ramach projektu mającego na celu opracowanie inteligentnych portów 5G.
Projekt jest rozwijany przez COSCO, korporację Dongfeng i wydziału przekazywania komunikacji China Mobile (Szanghaj).
Owa trójka rozbudowała pierwszą, dostosowywalną do indywidualnych potrzeb platformę portową dla bezkierowcowych ciężarówek, obsługiwaną przez sieć 5G. Bezproblemowe ukończenie próby pozwoliło na ich faktyczną produkcję
i eksploatację.
W próbie wzięły udział COSCO Shipping, China Mobile Communications Group i Dongfeng Motor Corporation, w ramach wirtualnej konferencji "5G+ Zdalne Inteligentne Porty", która odbyła się w sześciu miastach - Pekinie, Szanghaju, Wuhan, Shiyan, Hongkongu i Xiamen.
Konferencja skupiła się na przeniesieniu projektu do etapu wdrożenia inteligentnego portu 5G w terminalu Xiamen Ocean Gate.
Ponadto, porty COSCO SHIPPING, COSCO SHIPPING Technology Co., Ltd i China Mobile ICT wydały Plan Wdrożenia i Mapę Drogową dla Inteligentych Portów 5G, które określają definicję i wizję budowy wspomnianych portów.
Do 2025 roku przybrzeżne porty mają koncentrować się na stworzeniu inteligentnego systemu o wszechstronnej percepcji, wszechobecnych połączeniach i współpracy między portem a pojazdem, jak zaproponowano w wytycznych w sprawie budowy portu klasy Word.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych