PMK
Amerykański armator wycieczkowców, Viking Cruises, podpisał kontrakt z włoskim Fincantieri na budowę dwóch jednostek oceanicznych. Statki mają wejść do służby w 2024 i 2025 roku.
We współpracy z armatorem, stocznia planuje opracowanie projektu opartego na charakterystyce poprzednich statków, ulepszonego i ponownie opracowanego zgodnie z najnowszymi dostępnymi technologiami.
Obecna flota oceaniczna Vikinga obejmuje statki dysponujące wyłącznie kabinami z pełną werandą, o tonażu brutto około 47 800 ton z zakwaterowaniem dla 930 pasażerów w 465 kabinach.
Fincantieri rozpoczął współpracę z Viking w 2012 roku. Dziś współpraca, która rozpoczęła się od zamówienia na dwa statki, osiągnęła w sumie 20 sztuk, w tym zamówienie dla Vard na dwa specjalne statki wycieczkowe. Jest to absolutny rekord Fincantieri, która nigdy nie wybudowała większej liczby jednostek dla jednego armatora.
Pierwszy z serii, Viking Star, został zbudowany w stoczni w Marghera i dostarczony w 2015 roku. Wszystkie jednostki, Viking Sea, Viking Sky, Viking Sun i Viking Orion, przekazane w 2016, 2017 i 2018, zostały zbudowane na stoczni w Ankonie, a także Viking Jupiter, który dołączył do floty armatora w lutym 2019 r.
Pozostałe dziesięć jednostek - łącznie z opcjami – zostanie zbudowanych we włoskiej stoczni w latach 2021-2027.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych